(تصویر) بیمارستان روستایی دورافتاده بهترین ساختمان دنیاست!

[ad_1]

بیمارستانی در یک روستای دورافتاده در بنگلادش توسط موسسه سلطنتی معماران بریتانیا (RIBA) به عنوان بهترین ساختمان جدید در جهان انتخاب شده است.

به گزارش فرارو، بیمارستان دوستی در روستای شیامناگار در منطقه ساتخیرا در جنوب غربی بنگلادش واقع شده است، منطقه ای مستعد بادهای شدید و بالا آمدن سطح دریا.

بیمارستان 80 تختخوابی در منطقه طوفانی با استفاده از آجرهای محلی ساخته شده است. این بیمارستان بر روی منظره طبیعی ویران شده ای ساخته شد که چند سال پیش قربانی طوفان شدیدی شد. معماری این بیمارستان از منظره رودخانه بنگال الهام گرفته شده است و با محیط اطراف ترکیب می شود.

کاشف چودری، معمار ارشد پروژه، گفت: «ما از مصالح و ساختمان‌های محلی استفاده می‌کنیم. همچنین باید اطمینان حاصل کنیم که جوامع منطقه و روستاهای اطراف آن را به عنوان مکانی برای درمان می پذیرند.

یک کانال زیگزاگی در پایین بیمارستان قرار دارد که بخش های بستری و سرپایی را از هم جدا می کند. این سازه که از آجر محلی ساخته شده، دارای حیاط های متعددی است که می توان از آنها به عنوان فضایی آرام لذت برد. سایر مناطق بیمارستان که نیاز به حریم خصوصی و تاریکی دارند توسط راهروها و طاق های دوتایی محافظت می شوند. آجرهای مورد استفاده با در نظر گرفتن استحکام و مقاومت در برابر آب و هوا انتخاب می شوند. زهکشی خواص خنک کنندگی را فراهم می کند و اجازه می دهد دما حتی در تابستان های بسیار گرم پایین بماند.

این کانال ها به بهبود شرایط ریز اقلیمی کمک می کنند. معمار گفت که تاثیر تغییرات آب و هوایی یکی از ملاحظات اصلی طراحی پروژه است. به گفته آنها، چشم انداز کشاورزی تغییر کرده است.

چودری گفت: “کشاورزان این منطقه به دلیل بالا آمدن سطح دریا به پرورش میگو روی آورده اند.” سیاست شهروندی را در نظر می گیریم و در طراحی این بیمارستان از آن استفاده می کنیم.

بخشی از طراحی چشمگیر ساختمان صرفه جویی و جمع آوری آب باران در مخزن است که هم از اشباع آب جلوگیری می کند و هم امکان استفاده از آن را فراهم می کند. این ویژگی جمع آوری آب باران به ویژه در مناطقی که در فصل باران های موسمی به طور غیرعادی مرطوب هستند مفید است، اما وقتی با آب های زیرزمینی شور مخلوط می شود، نمی توان از آن استفاده کرد.

در طراحی این بنا از بازی های نور، سایه و باد استفاده شده است. مجموعه ای از حیاط ها به تهویه طبیعی بیمارستان کمک می کنند، در حالی که فضاهای حساس تر، مانند اتاق های عمل، از باد محافظت می شوند، توسط راهروها و طاق های دو طبقه محافظت می شوند و از آفتاب استوایی محافظت می شوند. نفوذ نور مستقیم خورشید به تمام بخش ها و اتاق های مشاوره متعادل است.

غلام رسول یکی از پرورش دهندگان میگو در این روستا گفت: تا به حال بیمارستانی به این شکل ندیده بودیم. خیلی خوب با طبیعت ترکیب می شود، از هیچ ابزار مصنوعی استفاده نمی شود، حتی آجر طبیعی. ساختمان تمیز، مرتب و بسیار زیبا در مقایسه با ساختمان های دیگر منطقه، داخل و خارج است.

جایزه بین المللی RIBA 2021 هر دو سال یکبار برای پروژه هایی اعطا می شود که جهان را تغییر می دهند و تأثیر مثبتی بر جوامع اطراف دارند.

[ad_2]

Charlie Ray

نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.

تماس با ما