(تصویر) رانندگان ایرانی دنیای ورزش را به وحشت انداختند!

[ad_1]

اتفاقی که در آخرین دور مسابقات فرمول یک 2021 افتاد، نام ایران را به ترند توییتری تبدیل کرد.

به گزارش “ورزش سه”، فقط کافی است نام خانوادگی خود را به زبان انگلیسی در توییتر جستجو کنید. در چند ساعت گذشته 15000 توییت پیدا خواهید کرد. توییت هایی که او را به یکی از ترندهای توییتر تبدیل می کند. در مورد نیکلاس لطیفی صحبت می کنیم.

به توصیه پدرخوانده وارد فرمول یک شوید

نیکلاس لطیفی سال گذشته نامی برای خود دست و پا کرد. در آن زمان، برخی از رسانه‌ها ادعا کردند که نیکلاس «پدری ثروتمند حدود 35 میلیون دلار برای پیوستن پسرش به تیم ویلیامز پرداخت کرده است». پدر او مایکل نیز سرمایه گذار مک لارن است و بسیاری پیش بینی می کنند که نیکلاس در سال های آینده به تیم مک لارن خواهد پیوست.

راننده پولی که توسط برخی رسانه‌های طنزآمیز به نام راننده جنتلمن نیز شناخته می‌شود، رانندگانی را نشان می‌دهد که نه تنها برای پیوستن به یک تیم فرمول یک دستمزد دریافت نمی‌کنند، بلکه پول زیادی می‌پردازند یا برای یک دوچرخه چاق و نرم ثبت‌نام می‌کنند. حامی و پیشنهاد می‌کند. امتناع از آن آسان نیست! لطیفی از این طریق وارد مسابقات فرمول یک شد و با جورج راسل که یک راننده حقوق بگیر نیز هست به عنوان راننده ویلیامز قرارداد امضا کرد.

وقتی لطیفی ردبول را می کشد!

ویلیامز راننده ایرانی-کانادایی که علیرغم سن کم و وضعیت فعلی خود به دلیل اینکه از جوانی رانندگی را شروع کرده و در مسابقات مختلف در رشته رانندگی شرکت کرده بود، دومین سال حضور خود در تیم ویلیامز را با اتفاقی جالب به پایان رساند. اتفاقی که به نوعی سرنوشت قهرمانانه این دوره را رقم زد و همیلتون را از تاریخ سازی باز داشت. ساعاتی پیش سرنوشت این فصل از مسابقه فرمول یک در پیست یاس مارینا ابوظبی مشخص شد که مکس ردپن راننده هلندی تیم ردبول با غلبه بر لوئیس همیلتون به مقام قهرمانی دست یافت. راننده هلندی برنده شد که نام خود را دوباره نیکلاس لطیفی خواند.

نیکلاس لطیفی

جورج راسل و نیکلاس لطیفی، رانندگان ویلیامز در فرمول یک 2021

در حالی که هنوز پنج دور باقی مانده بود و همیلتون با وجود لاستیک های فرسوده و 11 ثانیه عقب تر از مکس در جاده رانندگی می کرد، نیکلاس لطیفی، راننده ویلیامز ایران-کانادایی، لیز خورد و با گارد ریل برخورد کرد. این امر منجر به ورود یک خودروی ایمنی به پیست می شود و در نتیجه فاصله زمانی بین رانندگان از بین می رود و نظم خودروها به سادگی حفظ می شود.

ماشین ایمنی تا دور 58، دور آخر، در مسیر بود و همیلتون تنها یک تساوی با قهرمانی فاصله داشت، اما با خروج ایمن ماشین، مسابقه دوباره آزاد بود و مکس فرستپن می‌توانست از لاستیک‌های نرم برای آن استفاده کند. چرخش کرنر باقی مانده سریعتر از لوئیس همیلتون بود. آنها به آرامی از خط پایان عبور کردند و تیم های مرسدس و ردبول همچنان دهان خود را از تعجب بسته بودند.فرمول یک

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که خودروی ایمن دقیقا چیست و چه ارتباطی با حادثه ای که برای لطیفی رخ داد و در نهایت منجر به شکست همیلتون قهرمان شد، چیست؟

شایان ذکر است در مسابقات فرمول یک و در مواقع اضطراری مانند تصادف یا بارندگی شدید و جاری شدن سیل در پیست که نیاز به کاهش سرعت خودرو بدون توقف مسابقه دارد، خودروی ایمن وارد عمل خواهد شد. حضور این خودرو در تمامی مسابقات الزامی است و هر زمان که مدیر پیست از آن مطلع شد بلافاصله وارد پیست می شود.

فرمول یک

در این شرایط، مدیر پیست به حامل می‌گوید که یک پرچم برای نشان دادن پرچم زرد و یک علامت Essie برای اطلاع شرکت‌کنندگان که خودرو برای ورود به پیست امن است، همراه داشته باشد. از سال 2007، تمام خودروهای فرمول یک ملزم به نصب یک لامپ مخصوص روی فرمان هستند که رنگ پرچم را در پیست منعکس می کند.

یک چراغ زرد در مورد خودروی ایمن در مسیر مسابقه هشدار می دهد. ماشین‌های ایمنی به پیست می‌رسند و با سرعت متوسط ​​جلوی ماشین‌های دیگر حرکت می‌کنند، بنابراین مارشال‌ها مسیر را خالی کرده یا ماشین‌های تصادفی را با جرثقیل به گاراژ منتقل می‌کنند. ورود خودروی ایمنی به پیست با پرچم قرمز مشخص می شود. در حال حاضر هیچکس حق سبقت گرفتن ندارد و هیچ خودرویی حق سبقت گرفتن از خودروی ایمنی را ندارد. تخلف از این پرونده برای راننده جریمه خواهد داشت.

فرمول یک

با توضیحات بالا، مطمئناً می دانید که Safe Car چه ربطی به نیکلاس لطیفی و این قهرمان مسابقات فرمول یک دارد. اکنون که لطیفی را می شناسید و از ماجرا مطلع شده اید، توجه شما را به بخش کوچکی از 15000 توییتی که در چند ساعت گذشته درباره این راننده ایرانی کانادایی منتشر شده جلب می کنیم:

فرمول یک

فرمول یک

فرمول یک

فرمول یک

به لطف نیکلاس لطیفی غیرمنتظره اما بزرگ، توییت های زیادی به Red Bull و Max Firstpen اختصاص داده شده است. از بسته پستی جدید ردبول تا لطیفی و راننده پر از یخچال ردبول گرفته تا تونل پراید ردبول برای این راننده، همه چیز با تصاویر خنده دار در توییتر منتشر شد:

فرمول یک

در این توییت صحنه معروف فینال یورو 2021 را می بینیم که از آن به عنوان اتفاقی که اکنون در حال رخ دادن است یاد می کنیم و لطیفی در نقش کیه لینی مانع از حرکت دیگر مردان بریتانیایی (زمان همیلتون) شده است.

فرمول یک

توییت های زیادی نیز به طنز به حضور لطیفی در جمع ردبول ها پس از بازی امشب اشاره کردند.

عکس یادگاری معروف رونالدینیو از بارسلونا در جام خوان گمپر که آبی اناری ها در تیم ردبول حضور داشتند و لطیفی رونالدینیو است!

عکس یادگاری معروف رونالدینیو از بارسلونا در جام خوان گمپر که آبی اناری ها در تیم ردبول حضور داشتند و لطیفی رونالدینیو است!

فرمول یک

پس از این لطف بزرگ و غیرمنتظره، این کاربر پیش بینی کرد که لطیفی در سال 2022 به ردبول خواهد پیوست.

فرمول یک

فرمول یک

چندین توییت به واکنش مرسدس بنز و همیلتون به این حرکت ظریف اختصاص داده شده است. از استتار نیکلاس سیمپسون هنگام ورود همیتلون، مورینیو منتظر توتو ولف (رئیس مرسدس بنز) است تا حساب کاربری لطیفی را در پارکینگ تکمیل کند!

بسیاری از توییت‌ها به غافلگیر کردن همیلتون و بی‌اطلاع از وقوع پدیده‌ای به نام لطفی اختصاص دارد که او تعدادی از آنها را انتخاب کرده است:

فرمول یک

فرمول یک

فرمول یک

[ad_2]

John Warren

طرفدار پرشور وب. خالق تایید شده مبشر اینترنتی آزاد. برگزارکننده برنده جایزه گیمر. زامبی مادام العمر.

تماس با ما