(تصویر) مرگ دلخراش 54 مهاجر بر اثر واژگونی کامیون

[ad_1]

تصادف یک کامیون در جنوب مکزیک دست کم 54 کشته و زخمی بر جای گذاشت.

به گزارش فرارو، این حادثه در حومه توکسلا گوتیرز، حومه چیاپا د کورزو، پس از تصادف یک کامیون رخ داد. مقامات ایالت چیاپاس گفتند کامیون قبل از واژگونی با نرده پل برخورد کرد.

این کامیون حامل بیش از 100 مهاجر بود که اکثراً از کشورهای آمریکای مرکزی بودند و ظاهراً به دلیل وزن زیاد کنترل کامیون را به سرعت از دست داد.

فرماندار ایالت چیاپاس در پستی توییتری اعلام کرد که 105 مجروح از جمله 22 زن به بیمارستان منتقل شده اند. تصاویر و فیلم هایی که قلب قربانیان و مجروحان این حادثه را به درد آورده در شبکه های اجتماعی منتشر شده است. تصویر جسدی پوشیده از پارچه سفید در کف خیابان نیز واکنش های زیادی را در دنیای مجازی به همراه داشت.

آندرس مانوئل ال پز ابرادور، رئیس جمهور مکزیک، با خانواده قربانیان تسلیت گفت و آنها را دردناک توصیف کرد. تلاش‌هایی برای شناسایی قربانیان انجام شد و مقامات کشورهایی مانند گواتمالا، هندوراس و السالوادور که گمان می‌رود اتباع آن در میان کشته‌شدگان باشند، با همکاری مقامات مکزیکی در حال بررسی این حادثه هستند.

بسیاری از مردم آمریکای مرکزی تلاش می کنند از طریق فقر و خشونت در منطقه از طریق مکزیک به دروازه های ایالات متحده فرار کنند. باندهای درگیر در قاچاق انسان در مکزیک عمدتاً با استفاده از کامیون های بزرگ تردد این افراد را در گروه های بزرگ تنظیم می کنند که به دلیل شرایط جاده مکزیک با استانداردهای ایمنی فاصله زیادی دارد.

وعده جابدن برای بازنگری در سیاست مهاجرتی ایالات متحده و اعلام آمادگی برای پذیرش بیشتر پناهجویان، امسال افراد بیشتری را در معرض خطر مهاجرت به ایالات متحده قرار داده است. دولت بایدن اکنون از مهاجران می‌خواهد که کشور مبدا خود را به ایالات متحده ترک نکنند و اخیراً با شروع مجدد سیاست دونالد ترامپ، اولین گروه از پناهجویان را تا رسیدگی به پرونده به مکزیک بازگرداند. منتقدان می گویند این سیاست بازار کار قاچاق را داغتر کرده و جان پناهجویان را به خطر می اندازد.

[ad_2]

Fletcher Hobbs

نینجا آبجو عمومی. محقق اینترنت. معتاد وب هیپستر پسند. خواننده مغرور. زیاد می افتد

تماس با ما