فوران های آتشفشانی؛ علت تسلط دایناسورها بر روی این سیاره – زومیت

[ad_1]

رابطه بین دایناسورها و آتشفشانها در طول تاریخ همیشه دوستانه نبوده است. برای چندین دهه ، دانشمندان در مورد اینکه آیا آتشفشان ها یا تأثیرات سیارک ها باعث انقراض دایناسورها در حدود 65 میلیون سال پیش شده است بحث می کنند. تا سال 2010 ، یک هیئت بین المللی از کارشناسان رسما اعلام کردند که سنگ های فضایی مسئول انقراض دایناسورها هستند ، نه یک فوران آتشفشانی بزرگ.

به تازگی ، گروهی از محققان جالب ترین شواهد را ارائه کرده اند که نشان می دهد فوران آتشفشانی عظیم به دایناسورها کمک کرده است که حداقل یک بار زمین را تصرف کنند. این یافته ها روز دوشنبه در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شد.

تریاس ، که حدود 250 میلیون سال پیش آغاز شد ، دوره ای از تغییرات زیست محیطی بزرگ با بیشترین انقراض جمعی بود. دایناسورها در این دوره ظاهر شدند. اما آنها ویژگی های متفاوتی با دایناسورهای دوران بعد داشتند. به عنوان مثال ، نازک تر است و به نظر می رسد ترسناک است. اما تنوع زیستی این گونه از این دوره افزایش یافته است. وقتی صحبت از شکارچیانی مانند Tyrannosaurus rex یا Triceratops به میان آمد ، این دایناسورها در اواخر دوره کرت به گونه های غالب روی زمین تبدیل شدند.

برای درک تکامل دایناسورها ، دانشمندان دو سال آخر بارش تریاس را به نام رویداد بارش اواخر تریاس (CPE) مورد مطالعه قرار دادند. در این دوره که از 234 میلیون تا 232 میلیون متغیر بود ، دما ، رطوبت و بارندگی روی زمین افزایش یافت.

سنگ حوضه سیل چین

این سنگها که حاوی شواهدی از طوفانهای تریاس متأخر است ، از منطقه سیل شیوان چین پیدا شده است.

محققان شواهدی مانند رسوبات و فسیل های گیاهان دریاچه ای در شمال چین و سازگاری چهار مرحله فعالیت آتشفشانی شدید را با تغییرات رویدادهای بارندگی اواخر تریاس بررسی کردند. او قبلاً تصور می کرد که تغییرات در چرخه کربن در آن دوره نتیجه فوران های آتشفشانی عمده بوده است. مطالعه جدید ، با چهار قله اصلی جیوه (به عنوان شاخص خوبی برای فعالیت آتشفشانی) ، رابطه بین زمان بارش و تغییرات در چرخه کربن و همچنین بارش ، که باعث تغییر در پوشش گیاهی مزرعه و دریاچه می شود را بررسی می کند. به گفته جیسون هیلتون ، دیرینه شناس در دانشگاه بیرمنگام انگلستان و یکی از نویسندگان این مطالعه:

ما اغلب می توانیم فعالیت های آتشفشانی را با گرم شدن زمین مرتبط کنیم. اما در این مطالعه ، ما با یک دوره بارندگی شدید روبرو هستیم. با هر فعالیت آتشفشانی ، افزایش پوشش گیاهی را پیدا می کنیم که با مناطق مرطوب و پرآب سازگار است.

جینگ لو ، محقق دانشگاه فناوری و معدن چین و یکی از نویسندگان این مطالعه ، افزود:

این فوران های آتشفشانی به قدری قوی هستند که می توانند باعث ایجاد فرایندهای تکاملی در طول تریاس شوند.

باران تصادف سنگی

نمونه هایی از گرده ، هاگ و جلبک های استخراج شده از نمونه های سنگ از حادثه بارندگی اواخر تریاس در چین که تغییرات محیطی و آب و هوایی پس از فعالیت های آتشفشانی گسترده را ثبت کرده است.

در طول فصل بارندگی ، گونه های گیاهی با محیط مرطوب ناسازگار هستند و بسیاری از گونه های گیاهی ، مانند گیاه خواران خزندگان بزرگ تا میمون های آبی کوچک ، منقرض می شوند. به گفته دکتر هیلتون:

این تغییرات محیط زیست محیطی را برای رشد سایر گروه های موجودات زنده از جمله دایناسورها فراهم می کند.

به گفته محققان ، رویدادهای بارانی تریاس پسین ، علاوه بر افزایش تنوع دایناسورها ، زمینه ساز اکوسیستم های مدرن شد. به گفته اما دان ، محقق دانشگاه بیرمنگام که در این مطالعه شرکت نکرده است:

در طول CPE ، ما شاهد ترکیب کاملی از هیولاهای ماقبل تاریخ و پستانداران و خزندگان مدرن هستیم. به عنوان مثال ، لاک پشت ها و دایناسورهای پرنده ابتدا در آن زمان تکامل یافتند.

مقالات مرتبط:

شواهد جدید باعث تمرکز بیشتر محققان بر تغییرات سریع آب و هوا شده است. به گفته سارا گرین ، یکی از نویسندگان تحقیق و دیرینه شناسی:

اندازه فوران بیشتر از هر فوران آتشفشانی در کل تاریخ بشر است. اما انتشار کربن انفجار در مقایسه با انتشار دی اکسید کربن انسان اندک است.

دکتر. دان همچنین این مسئله را برجسته می کند:

دو میلیون سال تغییر آب و هوا مانند یک چشم بر هم زدن در عصر زمین شناسی است. اما اکنون انسانها آب و هوای زمین را سریعتر تغییر می دهند و این بسیار ترسناک است.

[ad_2]

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما