نماینده مجلس: وزارت امور خارجه نمی تواند وزارت امور خارجه باشد

[ad_1]

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حاشیه 4200 تومانی گفت: این ارز به معضلی بزرگ تبدیل شده و جز رانت، فساد و تبعیض چیزی به بار نمی آورد و در واقع سربار است. در دولت جدید؛ ما در دوره قبل کمیسیون تلفیق این ارز را حذف کردیم اما آقای جهانگیری در نامه ای به مقام معظم رهبری خواستار بازگشت این موضوع شدند و مقام معظم رهبری نیز این موضوع را به مجلس ارجاع دادند اما اکنون دولت می خواهد آن را حذف کند. این لکه منفی بودجه من بدون افکار عمومی این کار را انجام نمی دهم.

وحید جلال زاده روز چهارشنبه 31 آذرماه در دیدار با اساتید و دانشجویان بسیجی که به همت سازمان بسیج دانشجویی و بسیج دانشگاه آذربایجان شرقی در تالار شهریار دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: هدف انقلاب اسلامی بیشتر در عرصه تمدن سازی است. و فرهنگ محیط مدنی و فیزیکی تنها بخشی از آن هدف است، اما متاسفانه اکنون شرایط به گونه ای است که اکثر تحلیلگران داخلی حول محور اقتصاد می چرخند، بنابراین عموماً اعتقاد بر این است که در حال صرفه جویی در تخصیص هستیم. دولت نجات پیدا می کند و یا در صورت بهبود وضعیت ریالی، مشکلاتی نیز به وجود می آید، حل می شود که این موضوع نگران بی توجهی به مسائل مهم دیگر است.

وی ادامه داد: پاشنه آشیل ما شاهراه نیست، حرف ها و وعده هایی است که در 40 سال گذشته و تا سر آن حرف ها و وعده ها زده شده است.

او می گوید که اکنون با هدف تعیین شده در ابتدای انقلاب راه درازی در پیش است. ما نیز مانند مارکسیست ها فقط به دنبال نان و سرپناه نیستیم.

جلال زاده کمبود برنامه در کشور را مشکل بعدی برشمرد و افزود: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کرده اند که جوانان و دانشجویان باید بتوانند کار کنند؛ به عبارتی انقلاب اسلامی را ناکارآمدترین انقلاب در جهان می دانند. بحث در مورد تولید برنامه

وی با اشاره به اینکه بیش از 40 دانشکده و پژوهشکده تخصصی در حوزه اقتصادی در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: با وجود تعداد این دانشکده ها و پژوهشکده ها و همچنین بند 1110 حاکم بر موضوعات مختلف در مجمع تشخیص مصلحت نظام، یک موضوع اجتناب ناپذیر نیست، یک حکم وجود دارد. با این حال دولت در شروع کار همچنان می خواهد برای بانک ها، مسکن، اقتصاد و … برنامه ریزی کند.

وی افزود: ما دموکراسی و صندوق رای را پذیرفته ایم اما متأسفانه هنوز حزب ایجاد نشده است، در حالی که این احزاب دو وظیفه اصلی و مهم تربیت نیروی کار و تدوین برنامه ها را بر عهده دارند، اما اکنون بیشتر کار بر اساس آنا است. دیدگاه ها و افکار رجال. . این کار انجام می شود و حتی در برخی تشکل ها که به صورت فصلی در زمان انتخابات تشکیل می شود، این افراد هستند که بر اساس فردیت کار و عمل می کنند.

وی درباره مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی ایران و کشورهای موسوم به 1+5 نیز بیان کرد: در بحث مذاکرات ابتدا باید به روند شکل گیری برجام اشاره کرد. آقای روحانی از زمان جنگ تاکنون همواره بخشی از طیف بی اعتمادی با موضوعاتی مانند مقاومت، مقاومت و تکیه بر توانایی های داخلی بوده است. شورای عالی امنیت ملی مسئول مذاکرات هسته ای است.

وی ادامه داد: این طیف موسوم به باند نیویورکی معتقدند هر کشوری باید در حکومت جهانی نقش داشته باشد و بازیگر اصلی دیگر کشورها باشد و این اعتقاد در سخنان کدخدا به وضوح نمایان است.

جلال زاده همچنین گفت: به هر حال این روحیه در انتخابات سال 92 پیروز شد و دولت با استفاده از این نظریه قصد داشت با مذاکره با آمریکا و با وجود همه هشدارها و توصیه های مقام معظم رهبری، مشکلات کشور را حل کند. وارد مذاکره شود.

روحانی مانع تصویب کمیته تطبیق شد

وی با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر تشکیل کمیته تطبیق در شورای عالی امنیت ملی افزود: ما قالب را ایجاد کردیم و تصمیم گرفتیم که این قالب به شورای عالی امنیت ملی ارائه شود و بعد از تصویب و تایید رهبر معظم انقلاب – چون مصوبه شورای عالی امنیت ملی باید به تایید ایشان می رسید. – اعلام می شود که آقای رئیس جمهور وقتی مصوبه کمیته تطبیق را شنید اجازه تشکیل جلسه دوم را نداد و گفت (انشاءالله) در دولت بعدی آن را از دستور کار حذف کنید!

وی ادامه داد: سه ستون تعریف کرده ایم که ستون قرمز شامل مواردی است که قابل بحث نیست، ستون شامل مواردی است که غرب امتیاز می دهد، ما نیز امتیاز می دهیم و ستون سفید نیز شامل مواردی است که می گوییم. تیم ایران به یانگ -نه.” اگر حق با ما نیست، با مشکل شما مبارزه نمی کنیم. به عنوان مثال، بر اساس قطعنامه 2231، ما باید تحریم فروش تسلیحات متعارف را در سال گذشته، حدود دسامبر سال گذشته، لغو کنیم. آمریکایی ها این را قبول ندارند.

باقری به دلیل تعهد جمهوری اسلامی به مذاکره بر سر برجام ادامه داد/ وزیر امور خارجه مجبور نیست وزیر برجام باشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگر از این سخنان گفت: علیرغم همه ایراداتی که به برجام داریم، اکنون جمهوری اسلامی ایران در وین از برجام صحبت می کند و آقای باقری که قبلا انتقاد می کرد، برجام علیه این دولت است. ، هنوز هم علیه اسلام ایرانی متعهد است و از برجام صحبت می کند.

وی افزود: دلیل مخالفت ما این است که وزیر امور خارجه لزومی ندارد وزیر امور خارجه باشد، متأسفانه تمرکز ما در این هشت سال فقط روی اروپا و آمریکا بوده است و منصرف شده ایم. امتیازات

یک رئیس با مذاکره در مقابل مذاکره مخالف است

وی در خصوص فرسایش مذاکرات نیز گفت: آقای رئیسی از روز اول تشکیل دولت تاکید کرده است که مذاکره برای مذاکره نداریم و راهی برای مذاکرات فرسایشی وجود ندارد و هدف این است که مذاکرات هدفمند انجام شود. بنابراین اگر در مذاکرات فعلی اگر توافقی با غربی ها صورت نگیرد، تصمیم نهایی توسط تیم مذاکره کننده و دستگاه دیپلماسی گرفته می شود، اما تیم جدیدی برای حصول نتیجه وارد مذاکره شده است و به این ترتیب، وجود ندارد. سایر مسائل خارج از برجام با کشورهای 1+4، مذاکره ای صورت نگرفت، بنابراین به دنبال رفع تحریم ها و اجرای تعهدات مشابه برجام بودیم.

تعداد اعضای تیم اعزامی به مذاکره کافی است/ تیم آمریکا قرار است با بیش از 70 نفر مذاکره کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره انتقاد بسیاری از افراد اعزامی به مذاکرات وین نیز گفت: در گذشته نسبت به این تعداد با اختلافات جزئی وارد مذاکره شدیم، اما موارد مختلفی وجود داشت. مسائلی از این قبیل: بحث های بانکی، کشتیرانی، حقوقی و سیاسی، نفت و … مستلزم حضور متخصصان در هر زمینه ای در تیم مذاکره کننده است و با توجه به حساسیت این موضوعات و نیاز به اطلاع رسانی و مسائل در حوزه های مختلف به سرعت. در اختیار تیم مذاکره کننده، کارشناسانی در هر زمینه با یک تیم مذاکره کننده به وین سفر کرده اند و این عجیب به نظر نمی رسد؛ حتی تیم آمریکایی در دوره قبل بیش از 70 کارشناس و عضو داشت و انتقادات به ایرانیان تیم این است که شما با چند نفر جلوی اعداد و ارقام هستید و بعداً مشخص می شود که اگر آقای ظریف به همین دلیل بحث می کند.ترجمه ها و صحبت های تیمی.کوسوک بالین اشتباه می کند!

وی تاکید کرد: به عنوان یکی از اعضای ناظر بر عملکرد تیم دیپلماسی این میزان را کاملا کافی می دانیم و تا زمانی که موضوعات مختلف به صورت کارشناسی بررسی و اطلاعات لازم در اختیار تیم مذاکره کننده قرار نگیرد.

کشورهای 4+1 نیز در حال مذاکره با آمریکا هستند

وی در خصوص نقش آمریکا در این دوره از مذاکرات خاطرنشان کرد: آمریکا خارج از میز مذاکره است و مانند جایی که 1+5 با تیم ایران مذاکره کرد، با تیم آمریکایی نیز جلساتی برگزار کرد و همین طور است. نحوه مذاکره آنها با تیم ایران و ما با میانجیگری تیم های مذاکره کننده روسیه و چین به عنوان (بدون کاغذ) با طرف آمریکایی پیام رد و بدل کردیم.

جلال زاده همچنین درباره امکان ارتقای سطح مذاکره کنندگان به وزارتخانه های دولتی گفت: تا زمان باز شدن توافقنامه فعلی مذاکره، مذاکرات توسط نمایندگان سیاسی وزرای خارجه کشور انجام می شود و امکانی وجود ندارد و ارتقای سطح مذاکره به وزرا. “

مجلس از دولت حمایت کرد، اما نظارت همچنان پابرجا بود

وی در خصوص رویکرد مجلس برای حمایت از دولت گفت: واقعا الان ما از دولت حمایت می کنیم اما بحث نظارت مجلس همچنان پابرجاست و همانطور که می بینید وزرای مربوطه در حوزه بورس هستند، صنعت، بانک و … مسائل.” ما از مجلس چیزهای اساسی خواسته ایم و صریح و قاطعانه با آنها صحبت کرده ایم، بنابراین حمایت ما از دولت ربطی به نظارت و مسئولیت دولت در قبال مجلس ندارد. ما مدافع منافع ملت هستیم، ما نماینده هستیم.

رئیس استاد بسیج دانشگاه آذربایجان شرقی نیز در سخنانی گفت: متأسفانه در این هشت سال مشکلات زیادی به دلیل بی توجهی به وجود آمده و عده ای در کشور به دلیل برجام هشت سال از خدمت محروم شده اند.

رضا محمدی ادامه داد: خدا را شاکریم که مردم با انتخاب درست دولت انقلابی را رقم زدند و خوشبختانه دولت و مجلس پیگیر دغدغه های مردم بودند.

وی با بیان اینکه مردم ایران نجیب و وفادار هستند، افزود: جامعه دانشگاهی همچنان راضی نیست و مطالباتی دارد زیرا هنوز با آرمان های خود فاصله داریم.

به گزارش ایسنا، در این نشست چند تن از اساتید و دانشجویان بسیجی دانشگاه های آذربایجان شرقی به بیان دیدگاه های خود در خصوص مسائل مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پرداختند.

ارز 4200 تومانی جز فساد و رانت چیزی عایدش نشد

ارز 4200 تومانی جز فساد و رانت چیزی عایدش نشد

ارز 4200 تومانی جز فساد و رانت چیزی عایدش نشد

[ad_2]

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما