مهدی مهدوی کیا متهم به خیانت بود

[ad_1]

فرارو- حضور مهدی مهدوی کیا، سرمربی تیم ملی امید کشورمان در یک بازی دوستانه و نمادین جنجال به پا کرد و حالا برخی نمایندگان مجلس خواستار رسیدگی به وی هستند.

به گزارش فرارو، مهدوی کیا چند روز پیش به مصاف تیم منتخب جهان به عنوان منتخب ستاره عرب رفت و پیراهنی با پرچم رژیم صهیونیستی به تن کرد. اورام گرانت مربی اسرائیلی نیز مربی منتخب تیم ستاره‌ها است.

برخی از رسانه های ایران هدف اصلی این دیدار را عادی سازی روابط اعراب و اسرائیل دانستند و از حضور مهدوی در این نشست به شدت انتقاد کردند.

در همین راستا طی دو روز گذشته نمایندگان مجلس نیز به این حادثه واکنش نشان داده اند.

بیژن نوباوه وطن، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در این خصوص گفت: زیرا این عمل خیانت به ملت ایران است.

علیرضا سلیمی، یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس گفت: اگر مهدوی کیا بی خبر و گرفتار شده است، باید سریعا عذرخواهی کند.

وی گفت: افرادی که با مهدویت مشورت کردند، این کار را دقیق انجام ندادند و گرفتار شدند. او با اکراه اقداماتی را انجام داده است که مشروعیت این رژیم قاتل و خونبار را خدشه دار می کند. این باید جبران ایرانیان ظالم و هواداران فوتبال آنها باشد. مهدوی کیا باید یک عمر می گفت حسین حسین با ظلم زاویه دارد. مهدوی کیا باید جبران شود. فکر می‌کنم او بدون اینکه بداند این راه را رفته است، اما اگر می‌رفت، نمی‌دانم در مورد چه چیزی صحبت می‌کرد.»

اسماعیل حسینی، یکی دیگر از نمایندگان مجلس گفت: “امیدواریم ستاره های ما از ستارگان جهان عرب الگو بگیرند.” این بازی غیررسمی است و انتظار داریم مهدی مهدوی کیا در این مسابقه شرکت نکند زیرا اسرائیل را به عنوان یکی از آرزوهای بزرگ ملت ما نمی شناسد.

سازمان بسیج ورزشکاران نیز با صدور بیانیه ای رفتار سرمربی تیم ملی امید را محکوم و وی را مجازات کرد. این ادعا از مسئولان فدراسیون می خواهد که مسئولیت اقدامات مهدوی را بر عهده بگیرند.

[ad_2]

Patrick Hodges

کاوشگر دوستانه استاد موسیقی مغرور. درونگرای افراطی کارشناس سفر. نویسنده. متعصب غذای بی عذرخواهی

تماس با ما