افسردگی در نوجوانان چیست و چرا نه؟

[ad_1]

روزنامه خراسان – الهه توانا: تشخیص افسردگی در نوجوانان برای بزرگسالان آسان نیست; افراد مسن خلق و خوی پایدارتری دارند و در هنگام افسردگی معمولاً توسط اطرافیانشان نادیده گرفته می شوند. اما در دوره نوجوانی، تغییرات جسمی زیادی بر خلق و خو، رفتار و عزت نفس تأثیر می گذارد و در نتیجه افسردگی اغلب با دیگران اشتباه گرفته می شود.

افسردگی در نوجوانان

موسسه ملی سلامت روان می گوید 13 درصد از نوجوانان آمریکایی 12 تا 17 ساله حداقل یک دوره افسردگی شدید را در سال 2016 تجربه کرده اند که بالاتر از میزان افسردگی بزرگسالان است (حدود 7 درصد). وضعیت زمانی پیچیده تر می شود که سوء تفاهمات والدین و اطرافیان نوجوانان مانع از تشخیص زودهنگام آنها و در نتیجه درمان افسردگی می شود. در زیر به برخی از این باورها اشاره شده است.

افسرده نیست؛ فقط یک هوی و هوس!

در واقع نوسانات خلقی در نوجوانان بسیار رایج است، اما افسردگی معمولا عمیق‌تر است و همه جنبه‌های زندگی را در بر می‌گیرد و نه فقط روابط با والدین یا سایر اعضای خانواده. علائمی وجود دارد که می تواند به شناسایی خشم و غم نوجوانی ناشی از افسردگی کمک کند، از جمله: تغییر در الگوهای خواب، اشتها، سطح انرژی و تمرکز. نوجوانانی که به سادگی تحریک پذیر و افسرده نیستند، الگوهای خواب و رژیم غذایی ثابتی دارند.

افسردگی در نوجوانان

پسر من دوستان زیادی دارد، چرا ممکن است افسرده باشد؟

داشتن دوستان زیاد نه تنها از افسردگی جلوگیری می کند، بلکه گاهی اوقات محبوبیت نوجوانان می تواند باعث استرس شود. این بدان معناست که حفظ این محبوبیت و برآورده کردن انتظارات گروهی از دوستان می تواند برای نوجوانان استرس زا باشد. همچنین باید به خاطر داشته باشید که افسردگی مبنای بیولوژیکی دارد و برخی از نوجوانان ممکن است آسیب پذیرتر باشند. محیط زیستی وقتی با استرس نوجوانان ترکیب می شود، افراد را آسیب پذیرتر می کند.

من بچه هایم را بهتر از آنها می شناسم، اشکالی ندارد

برخلاف کودکان، نوجوانان علائم جسمی و روانی خود را بهتر از کسانی که تحت مراقبت هستند درک می کنند. بنابراین، تنها پدر و مادر بودن برای شناخت یک نوجوان کافی نیست. به عنوان والدین، باید با دوستان، معلمان و سایرینی که با فرزندتان مرتبط هستند ارتباط خوبی برقرار کنید. به این ترتیب می توانید تصویری چند بعدی از زندگی فرزند خود داشته باشید و در صورت بروز مشکل متوجه آن شوید.

افسردگی در نوجوانان

صحبت در این مورد در خانه ما ممنوع است!

بسیاری از والدین چیزهایی می گویند که حرام است و معتقدند که بهتر است سکوت کرد، زیرا اگر موضوع مطرح شود، ذهن کودک درگیر می شود. افسردگی و خودکشی از جمله موضوعات ممنوع است. صحبت از آن کلید درک درونیات یک نوجوان است. حتی اگر فرزند شما چیزی نبیند، به احساسات شما توجه می کند و درباره آنها می پرسد و صحبت می کند.

سرت را گرم نگه دار، خوب می شوی

بسیاری از والدین وقتی تغییراتی را در خلق و خوی نوجوان می بینند، بر این باورند که به دلیل تنبلی و شلوغ نبودن آنهاست و سعی می کنند او را مجبور کنند به روال قبلی خود پایبند باشند، در حالی که افسردگی آنها را سخت می کند. در واقع، هدف درمان افسردگی بازگرداندن فرد به روال عادی زندگی است، اما زمانی که به صورت غیرحرفه‌ای و تحت فشار انجام شود، پیامدهای منفی به دنبال دارد. این به این دلیل است که نوجوان شما زمانی که در انجام وظایف محول شده ناکام می ماند، تصویر منفی از خود را تجربه می کند.

علائم افسردگی در نوجوانان

اگر جمله بالا برای شما آشناست، نیازی به سرزنش خود ندارید. اکنون می توانید به نوجوان خود کمک کنید. اکنون می دانید افسردگی نوجوانان چیست و چرا نه؟ با پذیرش بیشتر، می توانید علائم جسمی و روحی فرزندتان را جدی بگیرید و به دنبال درمان باشید. اما علائم چیست؟

افسردگی در نوجوانان

چندین علامت با شدت و ضعف متفاوت قابل تشخیص است، از جمله: احساس ناراحتی و ناامیدی، تحریک پذیری، عصبانیت و خصومت، گریه های مکرر، کناره گیری از خانواده و دوستان، از دست دادن علاقه به موضوعات و فعالیت های قبلی، عملکرد ضعیف تحصیلی، اضطراب، گناه و بی ارزشی، انگیزه، خستگی و کم انرژی، مشکل. تمرکز، درد فیزیکی غیرقابل توضیح، درگیری ذهنی با مرگ، و خودکشی.

شما درباره نشانه های افسردگی در بزرگسالی شنیده اید و می دانید، اما باید بدانید که افسردگی در نوجوانی همیشه آن چیزی نیست که فکر می کنید. این بدان معنی است که شما ممکن است غم و اندوه را همراه با افسردگی گزارش کنید، در حالی که کودکان خردسال ممکن است علائم نوسانات خلقی، خصومت، عصبانیت و ناامیدی را تجربه کنند.

شما همچنین باید از درد فیزیکی آگاه باشید. اگر دلیلی برای شکایت مکرر فرزندتان از سردرد و سوزش سر دل در معاینه فیزیکی وجود ندارد، آن را به عنوان تلاشی برای جلب توجه تلقی نکنید. افسردگی گاهی اوقات با درد فیزیکی غیرقابل توضیح ظاهر می شود. یکی دیگر از نشانه هایی که برای تشخیص افسردگی بزرگسالان از دوران نوجوانی باید مورد توجه قرار گیرد، ارتباط بین فردی است.

به این ترتیب، یک رابطه دوستانه مانند افسردگی در دوران نوجوانی نیست. اگرچه کناره گیری از یک دوست می تواند نشانه افسردگی در نوجوانی باشد، اما ضروری نیست. برخلاف بزرگسالان افسرده که تمایل به انزوا دارند، نوجوانان ممکن است تعدادی از دوستان خود را حفظ کنند یا حتی به گروه های جدید و متفاوتی از دوستی ها بپیوندند.

[ad_2]

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما