مرز جدید حسن یزدانی; آیا 10 یا 300 میلیون واقعیت است؟

[ad_1]

حسن یزدانی از چهره های مطرح کشتی آزاد ایران و جهان با وجود اینکه در سال های گذشته در لیگ برتر باشگاه های کشور حضور ثابتی داشت اما امسال یکی از غایب بزرگ این رقابت ها بود. البته با توجه به رقابت شدید المپیک و قهرمانی در مسابقات جهانی می توان تصور کرد که نابغه رودخانه حاضر به مبارزه در لیگ 1400 نباشد.

به گزارش شرق، یزدانی با وجود اینکه بعد از این دو اتفاق مهم دچار مصدومیت جزئی شد اما در مراسم اهدای جوایز در شهرهای مختلف حضور پیدا کرد تا اینکه زمانی برای تمرین نداشت. در این بین مسابقات مقدماتی لیگ به پایان رسید تا اینکه خبر رسید قهرمان المپیک 2016 ریودوژانیرو برای فینال لیگ به روی تشک می رود. طبق قوانین سازمان لیگ کشتی، تیم هایی که به مرحله نیمه نهایی راه یافته اند می توانند برای کشتی گیران جدید اقدام کنند.

در اینجا باشگاه فولاد آمل اعلام کرد یزدانی را به خدمت گرفته و حاضر شده در این مرحله با او کشتی بگیرد. خبری از نایب قهرمانی المپیک توکیو نبود. وقتی هواداران کشتی برای دیدن کشتی گیر زیبا و جذاب این کشتی گیر فوق العاده جلوی تلویزیون نشسته بودند، او در آخرین لحظات تصمیم گرفت در مراسم وزن کشی شرکت نکند.

پژمان درستکار، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد که در سالن مسابقات حضور داشت، علت این حادثه را خستگی و مصدومیت یزدانی عنوان کرد: می‌کرد; به همین دلیل بهتر است در مراحل پایانی لیگ دخالت نکند.» قرارداد آن ستاره کشتی آزاد ایران با نایب قهرمان لیگ فقط یک نمایش است و از آنها پول نمی گیرد.

بابک بهمنی در این خصوص گفت: از حسن یزدانی به خاطر شجاعتش تشکر می کنم، او پول کمی کسب نکرد و گفت اگر زخمم خوب شد می جنگم، او می گفت سفید امضا می کنم اما در تیم بود و بود. در تمرینات و دادن نکات فنی لازم برای کشتی گیران، روحیه بچه ها را مدیون یزدانی هستیم.بهمنی مدعی شد حسن یزدانی در لیگ حضور نداشت در حالی که قرارداد نمایشی ستاره کشتی آزاد ایران با او غیرقابل قبول است. این تیم؛ زیرا تا کنون شایعات و روال پیگیری شده در سازمان لیگ کشتی این است که علاوه بر قراردادهای روی کاغذ، توافقات دیگری نیز در پشت صحنه انجام شده است؛ مانند بسیاری از قراردادهای حرفه ای دیگر در ورزش ایران!

نکته دیگر این است که وقتی ورزشکاری با دو مدال المپیک و پنج مدال جهانی به بالاترین سطح ورزش حرفه ای دنیا می رسد، بعید است که بدون در نظر گرفتن امتیاز و صرفاً برای سرگرمی از بحث مالی درباره رقابت های لیگ صرف نظر کند. سایر کشتی گیران تیم موضوع سوال برانگیز دیگری که باور آن را سخت می کند این است که چگونه کشتی گیرانی چون کامران قاسم پور که در کارنامه کاری ارزانتر از حسن یزدانی است، به خاطر کشتی نگرفتن در لیگ، اما معروف بودن، 400 میلیون تومان از تیم صنایع مازندران دریافت کرد. کشتی گیر مازنی آنجا نبود. برخی رسانه ها روز گذشته مدعی شدند که قرارداد قهرمان کشتی آزاد جهان در سازمان لیگ به مبلغ ناچیز 10 میلیونی تکمیل شده است.

اما حالا بر اساس اطلاعات موثقی که به «شرق» رسیده است، مشخص شده است که حسن یزدانی در ازای دریافت 300 میلیون تومان از فولادینه آمل، با کشتی گیران این تیم در مرحله نیمه نهایی و فینال لیگ قرار دارد. او با شرکت در نیمه نهایی لیگ باید در فینال لیگ با آرتور نایفونوف روسیه که مدال برنز المپیک توکیو و برنز جهان (2021) را به دست آورد، مبارزه کند. ).

او دو بار نایفونوف را در نیمه نهایی المپیک و نیمه نهایی جهان شکست داده و کشتی گیران را شکست داده است. جانشین یزدانی در وزن 86 کیلوگرم در دیدار فینال هادی وفایی پور بود که در یک کشتی یک طرفه با نتیجه سنگین 11 بر صفر مقابل احمد بذری شکست خورد و با این پیروزی قهرمان لیگ صنایع مازندران شد. .

بی شک حضور یزدانی در دیدار فینال می تواند به این تیم در دیدار مقابل صنایع مازندران کمک کند تا شانس تیم آملی برای قهرمانی بیشتر شود. حسن یزدانی باید برای جنگی دیگر آماده شده باشد. طبق دعوت فدراسیون کشتی آمریکا به تیم ملی سبک آزاد ایران، تیم های ملی دو کشور قرار است میزبان یک دیدار دوستانه در ایالت تگزاس باشند.

آمریکا زمان برگزاری این مسابقات را در ماه فوریه اعلام کرده است. کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد هنوز چیزی درباره ترکیب نفرات اعزامی به تگزاس اعلام نکرده است، اما شنیده ها حاکی از آن است که ایران با تیم اصلی که در جام جهانی نروژ بازی می کند روی تشک بازی خواهد کرد. فنجان در این صورت هواداران کشتی باید منتظر دیدار مهیج دیوید تیلور و حسن یزدانی، دو چهره مهم وزن 86 کیلوگرم جهان باشند.

[ad_2]

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تماس با ما