مقصر تولید خودروهای نامرغوب کیست؟

[ad_1]

فرارو- اختلافات پلیس و خودروسازان بر سر کیفیت خودروهای داخلی پس از تصادف زنجیره ای بهبهان و باز نشدن ایربگ ها ادامه یافت. در همین رابطه احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران، درباره حادثه تصادف بهبهان و باز نکردن ایربگ خودرو گفت: اکثر خودروهای حادثه دیده دارای جیب هوا بودند اما در این حادثه دچار سانحه شدند و به خودرو آسیب وارد کردند. خودروی ال 90 از جلو باعث غیرقابل استفاده شدن ایربگ شد.از 15 خودروی پراید، 11 خودرو به دلیل سال ساخت کیسه هوا نداشتند.» در این تصادف 8 محصول سایپا دارای ایربگ بودند که به دلیل عقب بودن غیرقابل استفاده شدند. برخورد.”

به گزارش فرارو، نعمت بخش افزود: لازم به ذکر است که عموما خودروهای حادثه دیده دارای جیب هوا بوده اند اما در این تصادفات از عقب تصادف کرده و به همین دلیل ایربگ ها باز نمی شوند البته قاعدتا اگر سرعت دو خودرو در تصادف کمتر از 15 کیلومتر است، ایربگ ها باز نمی شوند لازم به ذکر است برخی از خودروهای تصادف پس از تصادف خاموش شدند و طبیعی است که ایربگ ها قابل استفاده نیستند. “

سرهنگ عین الله جهانی معاون اجتماعی و فرهنگی ترافیک پلیس راهور در پاسخ به اظهارات نعمت بخش گفت: از اظهارات دبیر انجمن خودروسازان مبنی بر اعلام موضوع به عنوان دلیلی برای عدم بازگشایی خودرو بسیار متعجب هستم. کیسه هوا؟خب، خیلی منطقی است که وقتی یک ماشین از عقب تصادف می کند، ماشین دیگر از جلو تصادف می کند. «یعنی 60 ماشین همزمان با هم برخورد کردند و هیچ ایربگی باز نبود، چون همه چیز از عقب آسیب دیده بود؟ “

جهانی ادامه داد: انتظار می رود به جای پاسخ های غیر فنی و غیرمنطقی و سردرگم نکردن افکار عمومی با این گونه برخوردها، همه به فکر اصلاح و ارتقای عیوب ایمنی و ارتقای کیفیت خودروهای تولید شده در داخل باشیم. ایمنی جدا.”

جنجال بر سر خودروهای بی کیفیت;  مقصر این تصادف مرگبار کیست؟مقصر تولید خودروهای نامرغوب کیست؟
امرالله امینی، کارشناس صنعت خودرو گفتگو با فرارو وی با اشاره به اینکه بحث کیفیت خودروهای ساخت داخل ربطی به یک مجموعه ندارد، گفت: کیفیت فرآیندی است که از یک جا و در یک جا شروع می شود. نکته انجام شده است، بنابراین از آنجایی که مواد اولیه توسط خودروسازان و خودروسازان تولید می شود، فرآیند ارزیابی کیفی آغاز می شود، در این خصوص باید توجه داشت که مواد اولیه مورد استفاده در ساخت قطعات خودرو باید از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشد.

وی افزود: متأسفانه در این زمینه شاهد این هستیم که ارزان ترین و ارزان ترین قطعات توسط خودروسازان و قطعه سازان استفاده می شود، بنابراین یکی از جنبه های مشکل تامین نامناسب مواد اولیه است که به عنوان مثال منجر به ایربگ خودرو می شود. مناسب است. وقت آن است.” عمل نکنید. در این راستا سازنده قطعه ای که برای خودروساز کیسه هوا تولید می کند باید پاسخگوی عدم استفاده از ایربگ در صورت بروز تصادف باشد.

امینی گفت: علاوه بر این مشکل استفاده از مواد اولیه نامرغوب تنها در صنعت خودروسازی نیست، بلکه در صورت برگشت از صادرات محصولات کشاورزی از جمله بل، استفاده از سموم و سموم وارداتی از چین با کیفیت بسیار پایین است. ، بسیاری از مواد خام چینی با کیفیت پایین خوب است که باعث مشکل شده است.

استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی افزود: یکی از حلقه های مفقوده ایمنی صنعت خودرو، بحث سیستم های کنترل کیفیت و ارزیابی ساخت است که در ساختار صنعت خودرو و قطعه سازی وجود ندارد. منظورم این است که من می خواهم این را تقدیم کنم که مادر غیرفعال است، پاسخ نمی دهد، بنابراین می توانید ببینید این زنجیره خودروهای بد تولید می کند و تنها یک سازمان یا شرکت مقصر نیست.

وی با اشاره به اینکه آموزش و وجود نیروهای ویژه برای تولید قطعات خودروهای داخلی بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: متأسفانه خودروسازان در این زمینه به درستی عمل نمی کنند و با وجود اینکه نیروی کار زیادی وجود دارد، اما این امر انسان را مجبور می کند. مهارت لازم را نداشته باشد، اما می توان گفت که شرکت های خودروسازی نیز نمی توانند در زمینه مونتاژ به خوبی عمل کنند، زیرا در تصادف زنجیره ای در بهبهان خودروهای مونتاژی نیز آسیب زیادی دیدند، بنابراین کیفیت ساخت نوع خودرو اگرچه به صورت CKD وارد شده و داخل آن مونتاژ می شود اما بالا نیست، اگر نیروی متخصص در شرکت داشته باشیم به هیچ وجه چنین مشکلاتی برای خودروسازان پیش نخواهد آمد.

کارشناسان این صنعت خودرو، وی گفت: انحصار این صنعت از دیگر مواردی است که منجر به تولید کم قطعات یدکی می شود. به دلیل انحصار موجود برای دو خودروساز بزرگ در کشور، آنها مجبور نیستند برای جلب رضایت مشتریان و افزایش سهم بازار، کیفیت محصول را بهبود بخشند، اکنون بازار انحصاری دارند، از این رو صنعت خودرو. آنها به عنوان انحصار شرکت های ایرانی خودرو و سایپا عزم لازم برای تولید خودروهای باکیفیت و نجات جان مردم و صاحبان خودرو را ندارند.

امینی گفت: مشکل دیگر در این زمینه وضعیت صنعت خودرو است متأسفانه به دلیل دخالت مداوم دولت در صنعت خودرو، مدیران سیاسی بدون داشتن تخصص و تجربه در این صنعت ناتوان می شوند. در این زمینه باید به این نکته اشاره کرد که شرکت های خودروسازی سوابق دولتی متفاوتی دارند. برای اینکه باتجربه شود، سیاستمداران از نظر دولت به عنوان مدیران صنعت خودرو محسوب می شوند، نتیجه آن اکنون می بینید که با تغییر دولت مدیران نیز تغییر می کنند، با این وضعیت شاهد ثبات مدیریتی در شرکت های خودروسازی نیستیم. .

وی افزود: این زمانی است که دولت از شرکت خودروسازی خارج شد، زیرا با توجه به هزینه های هنگفتی که مدیران سیاسی بر شرکت خودروسازی تحمیل کردند، اکنون دولت نمی تواند اقدام کند و یقه خودروساز را بگیرد، زیرا در دولت متفاوت خودرو شرکت فشار بر تولیدکنندگان خودروها خواستار ساخت سایت های مختلف در کشورهایی مانند ونزوئلا، سنگال و غیره هستند که سرمایه خودروسازان را خرج می کنند و یا در داخل نمایندگان مجلس خواستار ساخت سایت های استانی برای حوزه های انتخابیه هستند در حالی که زیرساخت ها خاموش است. موضوع.

امینی اذعان داشت: این اقدام باعث ایجاد هزینه های سربار برای خودروسازان می شود و تا زمانی که نگاه های سیاسی بر صنعت خودرو حاکم باشد، به جای صرف منابع برای تحقیق و توسعه برای ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی، خودروسازان زمان بیشتری را صرف سایر موضوعات خواهند کرد. بله، مشکل از بین نمی رود، از بین می رود.

وی با اشاره به ویژگی‌های خودرویی گفت: مدیرانی که در پست‌های شرکت خودروسازی می‌نشینند باید افرادی قوی، مستقل، شایسته، مسئولیت‌پذیر و در عین حال در موارد مختلف زیر بار حرف‌های مرسوم باشند. اما مدیران نباید از بین بروند زیرا وضعیت امروز صنعت خودرو نتیجه عملکرد ناکارآمد و ناکارآمد مدیران است. این در حالی است که قوه قضائیه و مجلس در کنار دولت به هیچ وجه در رابطه با عملکرد مدیران شرکت های خودروسازی به وظایف خود عمل نمی کنند و همین امر باعث شده تا همه از بی کیفیتی داخلی صحبت کنند. ماشین.

[ad_2]

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما