نخبگان کمونیست چین در حالی که شی جین پینگ به دنبال تقویت کنترل خود است، ملاقات می کنند

[ad_1]

تصویرانتظار می رود مقامات حزب کمونیست این هفته تصمیم بگیرند که آیا شی جین پینگ، در سمت چپ، در میان رهبران تعیین کننده دوران کشور قرار می گیرد یا خیر.
اعتبار …کارلوس گارسیا رالینز/رویترز

نسخه چینی ساده شده را بخوانید • نسخه چینی سنتی را بخوانید

حزب کمونیست چین آماده است در این هفته به شی جین پینگ یک پیشرفت مهم بدهد که به تضمین آینده سیاسی – با بازنویسی تاریخ – کمک خواهد کرد.

مقامات ارشد حزب در نشستی پشت درهای بسته در پکن گرد هم آمده‌اند تا سلطه آقای شی را در زمانی که او سال آینده برای سومین بار به عنوان رهبر چین مدعی شود، تقویت کنند.

انتظار می رود در این نشست که به پلنوم معروف است، تصمیمی در روز پنجشنبه تصویب شود که تاریخ 100 ساله حزب را مورد ارزیابی مجدد قرار می دهد و آقای شی را در افق رسمی رهبران جاودانه حزب قرار می دهد. این اقدام آقای شی را با مائو تسه تونگ، بنیانگذار دولت کمونیستی کشور، و دنگ شیائوپینگ، معمار اصلی اوج اقتصادی، یکی می کند.

نشست این هفته آغاز سال مهمی در سیاست چین است. این اعلامیه نقش مهمی در تغییر رهبری در کنگره حزب کمونیست خواهد داشت که در سال 2022 برگزار می‌شود، زمانی که آقای شی، قدرتمندترین رهبر چین در دهه‌های اخیر، به نظر می‌رسد در مسیر دستیابی به یک دوره پنج ساله سوم قرار دارد. به عنوان دبیرکل حزب هیچ رهبر یا وارث رقیب دیده نشد.

تصمیم برای قرار دادن آقای شی در میان غول‌های تاریخی کشور به این استدلال می‌افزاید که او تنها رهبر است که می‌تواند چین را در یک دوره زمانی نامشخص به موقعیت ابرقدرت برساند. چین از همه گیری کووید-19 نسبتاً خوب عبور کرد، اما با بی اعتمادی ایالات متحده و سایر کشورهای غربی، خطرات اقتصادی ناشی از شرکت های بدهی و دولت های محلی، و فشارهای اجتماعی با افزایش سن جمعیت من مواجه شد.

آقای شی با چند بحران مواجه شده است، اما اغلب می تواند خود را به توجیهی برای روش های تندرو تبدیل کند. او به ماه‌ها ناآرامی حامی دموکراسی در هنگ کنگ با وضع قوانین امنیتی سخت پاسخ داد. او ممنوعیت گسترده ای را برای محدود کردن گسترش کووید-19 در چین اعمال کرد. و پکن پس از آزادی منگ وانژو، مدیر مخابراتی چینی توسط مقامات کانادایی، ادعای پیروزی کرد و همزمان چین بی سر و صدا دو کانادایی بازداشت شده را آزاد کرد.

آقای شی با ادعای سومین دوره رهبری حزب، همانطور که انتظار می رود در سال آینده انجام دهد، الگوی ماندن در قدرت را تنها برای دو دوره خواهد شکست. در سال 2018، آقای شی با حذف محدودیت‌های ریاست‌جمهوری خود یک بازی قدرت ایجاد کرد و راه را برای رهبری چین به طور نامحدود هموار کرد. این اقدام امیدهای گسترده ای را که حزب در 10 سال پس از تصدی رهبری به پایان می رسد را از بین می برد.

تجلیل از دستاوردهای آقای شی، و تبدیل او به دوست مائو و دنگ، به آتش نشانان آقای شی کمک می کند تا با هر چالشی که سابقه دارد مبارزه کنند. این تصمیم مطمئناً کانون یک کارزار تبلیغاتی قوی و همچنین یک جلسه تلقین برای مقامات حزب است.

گزارش و تحقیق توسط کریس باکلی، استیون لی مایرز، لیو یی و کلر فو.

اعتبار …لیو بین/شین هوا، از طریق آسوشیتدپرس

نشست کمیته مرکزی حزب کمونیست یک موضوع بزرگ در سیاست چین است. کمیته مرکزی نخبگان حزب را گرد هم می آورد – حدود 200 مقام مرکزی و استانی که حق رای دادن در مورد تصمیمات خود را دارند، و 170 یا بیشتر از اعضای “جانشین” بدون رای دادن. این کمیته معمولاً سالی یک بار برای تعیین جهت سیاسی و سیاستی تشکیل جلسه می دهد.

پلنوم گذشته تغییرات عمده ای را آغاز کرده است. نشست کمیته مرکزی در سال 1978 چین را در مسیر اصلاح بازار قرار داد. یکی در سال 2013 طرحی را برای اصلاحات اقتصادی و اجتماعی شی جین پینگ تصویب کرد. و بیشتر، در سال 2019، در حال آماده شدن برای قانون امنیت ملی شدید هنگ کنگ است. به طور غیرعادی، انتظار می رود در این نشست اخیر قطعنامه ای در مورد تاریخ حزب کمونیست ارائه شود.

نشست چهار روزه یا “پلنوم” کمیته مرکزی هر پنج سال یک بار بعد در سال 2022 یک کنگره حزب ایجاد می کند که یک صف رهبری جدید برای چین را تصویب می کند. به نظر می رسد شی جین پینگ خواستار یک دوره پنج ساله سوم در کنگره است و محدودیت های دو دوره ای را که اجدادش رعایت کرده اند محدود می کند.

آقای شی حتی با وجود قدرت های هولناک خود، مجبور بود به دقت با نخبگان حزب برخورد کند، نارضایتی را برطرف کند و وفاداری خود را حفظ کند، و این جلسه فرصتی برای انجام این کار بود. با این حال، پلنوم پشت درهای بسته برگزار شد و ما نمی‌توانیم از جزئیات آنچه آقای شی و سایر مقامات درباره برنامه‌هایی برای رهبری آینده گفته‌اند بدانیم.

تصمیم گیری در مورد تاریخ مانند یک گام غیرعادی به نظر می رسد: تصور کنید پرزیدنت بایدن از قانونگذاران و فرمانداران خواست تا در مورد ارزیابی تاریخ آمریکا به توافق برسند. اما مدیریت چگونگی به یاد آوردن گذشته برای رهبران چینی برای ادعای اقتدار از دیرباز مهم بوده است. و قطعنامه اخیر درباره تاریخچه ای که این نشست صادر خواهد کرد، با تأکید بر اینکه برنامه آقای شی و تأثیر بالقوه آن فراتر از چند دهه آینده است، پیامدهای گسترده ای دارد.

اعتبار …علی سانگ / رویترز

جنبش حزب کمونیست چین برای احیای ایمان عمومی به تاریخ و ارزش‌های خود فراتر از کتاب‌های درسی است و شامل فیلم‌ها، تلویزیون، نمایشگاه‌های موزه و حتی بسته‌بندی بستنی می‌شود.

به عنوان بخشی از تلاش‌های فشرده شی جین پینگ برای کنترل نحوه یادآوری گذشته مردم چین، مقامات در ارسال پیام حزب به مخاطبان بیشتر هوشیارتر و ماهرتر شدند.

«نبرد در دریاچه چانگجین»، یک فیلم 56 دقیقه ای دو ساعته درباره نبرد حماسی بین نیروهای چین و ایالات متحده در طول جنگ کره، با کمک مقامات حزبی به دومین فیلم بزرگ چین تبدیل شد. جشن امسال 100 سال از تأسیس حزب کمونیست چین و همچنین ارائه بسیاری از درام‌ها و مستندهای تلویزیونی به این جشن است.

کچنگ فانگ، استادیار دانشکده روزنامه‌نگاری و ارتباطات در دانشگاه چینی هنگ کنگ، در مصاحبه‌ای گفت: «در سال‌های اخیر می‌توان شاهد پیشرفت در تبلیغات با استفاده از روش‌هایی بود که برای جوانان قابل قبول‌تر است».

وی افزود در عین حال سانسور تشدید شده است. صدای شک از بین رفته است.

خاطرات حزب از گذشته اغلب در روایت قهرمانانه انقلاب چین و جنگ علیه تهاجم و اشغال ژاپن در دهه های 1930 و 1940 است.

این مهمانی به اصطلاح «گردشگری قرمز» – بناهای تاریخی و موزه‌هایی را تشویق می‌کند که در آن بازدیدکنندگان در داستان‌های قهرمانانه از تاریخ حزب غوطه‌ور می‌شوند. موارد قابل توجه عبارتند از زادگاه مائو تسه تونگ و منطقه کوهستانی جینگگانشان که در آن حزب کمونیست انقلاب روستایی را تشدید کرد. به گفته مقامات، تعداد بازدید از مکان‌های گردشگری قرمز از 140 میلیون در سال 2004 به 1.4 میلیارد در سال 2019 افزایش یافته است.

حزب تقریباً هر جنبه ای از فرهنگ را برای ارتقای تاریخ خود به خدمت گرفته است. بستنی با نام تجاری “عصر بیداری” مجموعه ای از درام های تلویزیونی میهنی را بر روی بسته بندی خود نشان می دهد.

یکی برای بستنی با طعم شکلاتی گفت: «من یک آجر انقلابی هستم، و آن را هر کجا که لازم باشد می‌گذارم.

گزارش و تحقیق توسط کریس باکلی و لیو یی.

اعتبار …ژیل صبریه برای نیویورک تایمز

تاریخ در چین فقط مربوط به مشروعیت سیاسی نیست. این ابزار کنترل سیاسی است.

تغییرات اخیر در قانون جنایی ایالت، توهین به قهرمانان و شهدای دولتی را طبق ادعای حزب کمونیست، تا سه سال زندان محکوم می کند.

از ماه مارس، این کد مکرراً برای جلوگیری از سؤالات مربوط به رویدادهای تاریخی که قبلاً برای بحث و تحقیق باز بود، استفاده شده است. اینها شامل انقلابی است که جمهوری خلق چین را به وجود آورد و اخیراً درگیری با نیروهای هندی در سال 2020 در امتداد مرز مورد مناقشه در هیمالیا که در آن حداقل چهار سرباز چینی کشته شدند.

از آن برای زندانی کردن وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران معروف و همچنین شهروندان عادی استفاده شده است. هدف آن به وضوح ارسال یک هشدار عمومی برای عدم انحراف از ارتدوکس حزبی است. یک دستورالعمل دولت چین که این هفته منتشر شد به مقامات دستور داد تا پارک های یادبود و سایر مکان های یادبود شهدای عروسی را به خوبی محافظت کنند.

این سلاح‌های تاریخی از کتاب‌های اسباب‌بازی استبدادی بیرون می‌آیند که توسط کشورهای دیگر نیز برای حمایت از پلیس استفاده می‌شود. تنها چند هفته پس از تشدید قوانین در چین، روسیه بدنام کردن کهنه سربازان جنگ جهانی دوم را جرم دانست، رویدادی تاریخی که رئیس جمهور ولادیمیر وی. پوتین آن را هسته اصلی مشروعیت سیاسی خود قرار داده است.

کتی استالارد، یکی از همکاران وودرو، می‌گوید: «در حالی که مطمئناً این یک انگیزه اقتدارگرایانه منحصر به فرد نیست که از نسخه‌ای گزینشی تاریخ و جنگی تاریخی برای دنبال کردن منافع خود استفاده کنید، در روسیه و چین عقب‌نشینی سخت‌تر و خطرناک‌تر می‌شود. مرکز بین المللی ویلسون برای دانشمندان در واشنگتن. او نویسنده کتاب آینده “رقص بر استخوان: تاریخ و قدرت در چین، روسیه و کره شمالی” است.

او گفت: “فضا برای به چالش کشیدن نسخه رسمی – که قبلا وجود داشته است – در حال کاهش است.” هر دو رویکردی در مورد میهن پرستی دارند، اما این در واقع در مورد تامین وضعیت موجود و اجرای سیستم قدرت موجود است.

[ad_2]

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

تماس با ما