هر آنچه که باید در مورد LineageOS – Zomit بدانید

[ad_1]

بسیاری از مردم آن را باور می کنند گوگل و دیگر غول های فناوری به طور طبیعی رشد کرده اند. اما بر هیچ کس پوشیده نیست که غول جستجوی اینترنتی با کمک CIA ، NSA و DARPA موفق شده است. شرکت مستقر در مونته نگرو ، و سایر خدمات ، دارای اکوسیستم اندروید است. این سیستم عامل در حال حاضر 73 درصد سهم بازار را دارد.

به گزارش وب سایت انتخاب کنید، گوگل سابقه خوبی در زمینه حفظ حریم خصوصی کاربران ندارد و در نتیجه تقاضا برای فریم های سفارشی که به حریم خصوصی کاربران احترام می گذارد افزایش یافته است. برخی از افراد ترجیح می دهند از ROM های خاصی استفاده کنند زیرا برنامه های استاندارد اضافی در ROM شرکت ها وجود دارد. دیگران این نوع قاب ها را برای حفظ حریم خصوصی بر روی دستگاه های خود نصب می کنند.

LineageOS به دلیل ثبات ، پشتیبانی از چندین دستگاه ، محیط مستقل Google و ویژگی های خاص شناخته شده است.

LineageOS چیست؟

نسب چیست؟

LineageOS محبوب ترین و منبع باز ROM اندرویدی است که روی بیش از 2.6 میلیون دستگاه فعال نصب شده است. این پروژه در ابتدا سیانوژن نام داشت. اولین رام منتشر شده در سال 2009 برای HTC Dream و HTC Magic منتشر شد.

مقالات مرتبط:

در دورانی که اندروید راه اندازی شد ، یک توسعه دهنده سیانوژن با نام مستعار JesusFreke وجود داشت که سرانجام وظیفه ادامه توسعه ROM را به استیو کاندیک واگذار کرد.

کاندیک مردی است که سیانوژن را به نقطه ای به سیانوژن مد تبدیل کرد. ROM سفارشی در دسامبر 2016 برای سومین بار تغییر نام داد و از آن زمان به بعد LineageOS شناخته می شود. پس از تغییر نام سه رام مورد نظر ، شش نسخه منتشر شده است که هر یک بر اساس نسخه منبع باز اندروید است. در زیر لیستی از نسخه های این رام ویژه آمده است.

  • LineageOS 13.0 (همه)
  • LineageOS 14.1 (نسخه)
  • LineageOS 15.1 (صفحه اصلی)
  • LineageOS 16.0 (چرخه)
  • LineageOS 17.1 (Android 10)
  • LineageOS 18.1 (Android 11)

این سیستم عامل بیش از 190 دستگاه را پشتیبانی می کند. ROM مورد نظر حتی با برخی از دستگاههای قدیمی سازگار است. به عنوان مثال ، هنوز امکان نصب این سیستم عامل روی Nexus 6 وجود دارد. این تلفن هوشمند همزمان با LineageOS در سال 2016 معرفی شد.

ROM فوق الذکر با ویژگی های نسخه های قبلی این سیستم عامل ترکیب شده و ویژگی های جدیدی را ارائه می دهد که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود.

  • پشتیبانی کامل از اتصال USB ، WiFi و بلوتوث
  • پشتیبانی از کدک های صوتی FLAC
  • لیست گسترده ای از نام نقاط دسترسی (APN) که از طریق تنظیمات سیم کارت قابل دسترسی است
  • از نسخه کاربر باز استفاده کنید
  • بهبود عملکرد و امکان افزایش فرکانس کاری پردازنده اصلی
  • ظاهر و دسترسی برنامه ها را سفارشی کنید

مهمتر از همه ، هیچ افزونه ای در LineageOS نصب نشده است. با این حال ، در اکثر دستگاه های Android ، برخی از افزونه ها وجود دارد که نمی توان آنها را حذف کرد. در نهایت ، از نظر کاربر سیستم عامل مورد نظر ، عملکرد ، ثبات و قابلیت اطمینان این ROM بسیار خوب است.

چه گوشی هایی می توانند LineageOS را اجرا کنند؟

طبق اطلاعات ارائه شده در وب سایت رسمی LineageOS ، این ROM در حدود 200 دستگاه پشتیبانی می شود. سریعترین راه برای اینکه بدانید دستگاه شما از این سیستم عامل پشتیبانی می کند یا خیر این است که ابتدا به وب سایت رسمی بروید و سپس نام دستگاه را در لیست جستجو کنید.

در این لیست ، نام دستگاه های شرکت های بزرگ مانند سامسونگ ، گوگل ، موتورولا و وان پلاس دیده می شود.

چقدر حریم خصوصی در LineageOS رعایت می شود؟

حریم خصوصی در نسب OS

برنامه های Google در این سیستم عامل در دسترس نیستند و این ویژگی فقط از انتقال بسیاری از اطلاعات شما به خدمات Google جلوگیری می کند. این رام ویژه همچنین دارای یک گزینه امنیتی شگفت انگیز به نام APG است. این ویژگی رمزگذاری بسیار قوی را ارائه می دهد و همچنین با پروتکل های رمزگذاری GPG و PGP سازگار است.

با این حال ، با انتشار Android 10 ، سیستم رمزگذاری LingeageOS APG دیگر یک ویژگی خاص نیست. زیرا از زمان اندروید 10 ، گوگل همان قابلیت های رمزگذاری را در قلب سیستم عامل تلفن همراه ارائه کرده است.

LineageOS یک ویژگی جدید به نام Trust را از نسخه 15.1 به بعد برای رفع مسائل مربوط به حریم خصوصی معرفی کرد. این اعتماد برای پر کردن شکاف های امنیتی در وصله های نرم افزاری ماهانه منتشر شده توسط Google طراحی شده است. در LineageOS ، کاربران می توانند با مراجعه به تنظیمات> حریم خصوصی ، همه ویژگی های امنیتی و حریم خصوصی را در یک مکان مشاهده و پیکربندی کنند.

نماد Trust به طور دائم در قسمت نوار وضعیت نمایش داده می شود تا اقدامات امنیتی مورد نیاز را به سرعت انجام دهد. همچنین می توانید از این ویژگی برای محدود کردن محدودیت های برنامه SMS استفاده کنید.

LineageOS چقدر ایمن است؟

این سیستم عامل به طور پیش فرض از فناوری امنیتی استاندارد لینوکس (SELinux) استفاده می کند. این فناوری ابتدا توسط NSA برای هسته لینوکس ایجاد شد. فعال کردن SELinux دسترسی به برنامه ها و سرویس های در حال اجرا را در پس زمینه محدود می کند. این بدان معنی است که فعالیت بدافزار برای خزیدن و خزیدن فرایندهای مختلف محدودیت های زیادی خواهد داشت.

امنیت یکی از مهمترین ویژگی های LineageOS است

LineageOS ، مانند SELinux ، از استانداردهای جعل امضا جلوگیری می کند. از روند امضا برای بررسی اعتبار برنامه استفاده می شود. به عبارت دیگر ، با ایجاد یک امضا ، می توان نسخه غیر واقعی برنامه را ایجاد کرد. همه برنامه های کاربردی در همه تلفن های Android با یک شناسه بسته منحصر به فرد شناسایی می شوند. با فعال بودن جعل امضا ، برنامه های آلوده می توانند روی دستگاه هایی با نام مشابه برنامه های دیگر اجرا شوند.

امکان ایجاد امضا نصب برنامه را آسان تر می کند. اما این گزینه به طور پیش فرض در LineageOS فعال نیست.

به طور کلی ، ROM مورد نظر کنترل کامل و دقیق را به کاربر همه برنامه ها می دهد. همچنین می توانید ویژگی های امنیتی را برای هر برنامه ای فعال یا غیرفعال کنید.

نحوه نصب LineageOS بر روی گوشی خود

نحوه نصب descent OS

می توانید نسخه مخصوص تلفن را از وب سایت رسمی LineageOS بارگیری کرده و طبق دستورالعمل ارائه شده در این وب سایت ، آن را بر روی دستگاه خود نصب کنید. البته ، به خاطر داشته باشید که فلش کردن یک ROM جدید ، تمام حافظه دستگاه شما را پاک می کند. بنابراین ، قبل از نصب این سیستم عامل ، یک نسخه پشتیبان از اطلاعات مورد نظر تهیه کنید.

چه برنامه هایی در LineageOS اجرا می شوند

همانطور که قبلاً ذکر شد ، Google Apps در این سیستم عامل گنجانده نشده است. البته ، برنامه را می توان با بسته GApps نصب کرد. بنابراین ، در این رام ویژه ، می توانید از برنامه های Google نیز استفاده کنید.

برای نصب GApps ، می توانید با بازیابی فایل zip این بسته را در دستگاه خود فلش کنید. به جای Play Store ، می توانید از فروشگاه های برنامه های شخص ثالث مانند F-droid ، App Toide یا Aurora استفاده کنید. برای نصب و استفاده از فروشگاه نیازی به فلش ندارید و می توانید فایل استاندارد APK را بارگیری و نصب کنید.

نحوه به روز رسانی LineageOS

بروزرسانی LineageOS ، مانند نسخه معمولی اندروید ، به صورت OTA برای کاربران منتشر می شود. برای دسترسی به بخش به روزرسانی ها ، باید منوی تنظیمات را باز کنید.

چرا باید LineageOS را نصب کنیم؟

عدم وجود تراشه های پردازشی بر قیمت لوازم الکترونیکی از جمله رایانه ها و تلفن های هوشمند تأثیر می گذارد. در بازار شلوغ ، به جای خرید یک تلفن هوشمند جدید ، LineageOS را روی دستگاه قدیمی خود نصب کنید ، بنابراین همچنان از قابلیت های نسخه جدیدتر Android استفاده خواهید کرد.

با استفاده از ROM مورد نظر ، می توانید آخرین نسخه Android را در دستگاه قدیمی خود نصب و اجرا کنید. یکی از مهمترین ویژگی های LineageOS این است که برنامه های اضافی را ارائه نمی دهد و بنابراین حافظه دستگاه شما اشغال نخواهد شد. این ROM بهتر عمل می کند و ایمن تر از ROM استاندارد نصب شده بر روی تلفن هوشمند است. LineageOS همچنین به کاربران اجازه می دهد تا برنامه های خود را به طور کامل مدیریت کنند.

تا به امروز ، هیچ ROM خاصی در بازار وجود ندارد که به نظر می رسد از همه دستگاه ها مانند LineageOS پشتیبانی کند.

نظر شما در مورد این سیستم عامل چیست؟

[ad_2]

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما