پیشنهاد دولت برای تعطیلی دو روزه تهران

[ad_1]

خبرگزاری تسنیم: استاندار تهران از پیشنهاد تشکیل جلسه کارگروه آلودگی هوا در خصوص دز تعطیلی تهران خبر داد و گفت: بر اساس این پیشنهاد تمامی بخش‌های دولتی و خصوصی به مدت دو روز تعطیل می‌شوند اما این پیشنهاد به اولین جلسه ارائه می‌شود. معاون رئيس جمهور.”

انوشیروان محسنی بندپی اظهار داشت: تمامی اقدامات برای کاهش عوامل خطر در این دو هفته انجام شده است. عدم استفاده از سوخت خورشیدی در تمامی صنایع تولید برق استان اعلام شده و به این موضوع رسیدگی شده است.

وی افزود: گزارش های بازرسی میدانی از محیط زیست استان نیز تایید کرده است که تمامی نیروگاه ها و صنایع فعال در استان تهران از گازوئیل یا گازوئیل مایع استفاده می کنند. پلیس راهور همچنین با ممانعت از تردد خودروهای دودزا و باری در سطح شهر تهران، خودروها را نیز بدون معاینه فنی متوقف کرد.

بندپی گفت: با موافقت ستاد ملی کرونا و ستاد کمیته اورژانس استان، فعالیت‌های عمرانی تا اطلاع ثانوی متوقف می‌شود و فعالیت‌هایی که ذرات معلق در هوا منتشر می‌کنند نیز بر اساس این تصمیم متوقف می‌شود. شرکت های گاز استانی نیز باید تجهیزات اداری و نحوه سوخت گیری آنها در روزهای سرد را به طور مداوم کنترل کنند و سیستم های گرمایشی خود را مطابق با استانداردهای لازم تنظیم کنند. متأسفانه به دلیل اینکه در این مدت پدیده های جوی ناپایدار که در انتقال آلاینده ها مؤثر باشد را تجربه نمی کنیم، در شرایط جوی آلاینده هایی را انباشته کرده ایم.

وی افزود: سازمان هواشناسی اعلام کرده طی چند روز آینده وزش باد شدید در استان نخواهیم داشت. در مورد آلودگی هوا که بیش از 48 ساعت ادامه دارد، در هیئت وزیران مصوب شده است که در چنین شرایطی تدابیر سخت گیرانه تری اندیشیده شود.

استاندار تهران گفت: باید برای کاهش عوامل خطر تصمیم گیری شود و پیشنهاد این جلسه برای تصمیم گیری به هیئت دولت منعکس می شود. پیشنهاد ما در این جلسه کاهش عوامل خطر و نظارت بر اجرای آنها تا تصمیمات جدید است. علاوه بر محدودیت های قبلی، برای حمایت از مردم، نیازمند ابلاغ ضوابط و مقررات و پیشنهاد تکمیل جلسه اختتامیه دو روزه برای تمامی دستگاه های اجرایی فعالیت های عمرانی و بخش خصوصی هستیم.

[ad_2]

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما