چقدر می توانید خانه در بورس بخرید؟

[ad_1]

ایسنا: زمزمه ها مبنی بر انتشار اوراق رهنی در بورس کالای من در حال افزایش است و طبق آنچه تاکنون اعلام شده، سازوکار این طرح این است که همه بتوانند از یک متر تا یک واحد کامل از طریق اوراق رهنی خرید کنند. با مقدار سرمایه ای که دارد و اگر در سررسید یک واحد اوراق داشته باشد می تواند آن واحدها را تحویل بگیرد و در غیر این صورت می تواند اوراق را به ارزش فعلی بفروشد و نقدا پرداخت کند.

به گفته مسئولان بازار سرمایه باید فراهم شود تا متقاضیان بتوانند به راحتی خانه بخرند. در واقع قرار است مردم بتوانند حتی به اندازه یک مترمربع خانه پیش خرید کنند و با توجه به نقدینگی خود، قدرت خرید خود را از پس انداز حفظ کنند. بنابراین، خانه به قطعات کوچک تبدیل می شود و می توان آن را فروخت و همچنین معاملات ثانویه را انجام داد.

به عبارت دیگر بورس کالا به دنبال این است که بتواند مسکن را به صورت کنتوری و در قالب اوراق سلف استاندارد مسکن بفروشد و این در شرایطی است که وثیقه مورد نیاز از سازنده اخذ می شود و خریدار می تواند با خیال راحت اقدام به خرید کند. . ، لاکونی.

همچنین در صورتی که سازنده به تعهدات خود در سررسید عمل نکند، می توان آن را توسط سازنده جبران کرد و زیان های احتمالی خریدار را جبران کرد.

این طرح در حال حاضر به تصویب کمیته فقهی سازمان بورس رسیده و در مرحله تدوین آیین نامه است.

در بازار موازی آتی مسکن، بازار ثانویه وجود دارد. این بدان معناست که مردم می توانند خرید یا فروش مجدد کنند. بنابراین اگر شخصی بتواند در سررسید واحد اوراق قرضه داشته باشد، می‌تواند آن را تحویل بگیرد و اگر تمایلی به تحویل نداشته باشد، می‌تواند به صورت نقدی تسویه حساب کند.

مثلاً فردی که ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه دارد و نمی تواند یک واحد آپارتمان بخرد از طرح متره فروشی در بورس استفاده می کند و قیمت هر واحد آپارتمان را توسط انبوه ساز تعیین می کند (مثلاً متری ۱۰ میلیون تومان). از آپارتمان) این امکان در صورتی وجود دارد که یک آپارتمان 10 متری خریداری کرده باشد و ریسک نوسانات بیش از حد قیمت را برای خود پوشش داده باشد و در آینده با پس انداز انجام شده مجدداً اوراق بخرد و واحد بخرد. .

من باید بگویم؛ جزئیات کامل این طرح هنوز اعلام نشده و به زودی وضعیت مشخص و اعلام خواهد شد.

[ad_2]

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما