چگونه می توان تنظیمات شبکه را در ویندوز 11 بازنشانی کرد و DNS را در ویندوز 11 تغییر داد؟ – دانلود

[ad_1]

همه ما در مواقعی که امکان تنظیم مجدد تنظیمات شبکه وجود دارد ، با مشکلات ارتباطی در سیستم روبرو هستیم. در این مقاله می خواهیم نحوه تنظیم مجدد تنظیمات شبکه در ویندوز 11 و همچنین نحوه تغییر DNS در ویندوز 11 را به شما آموزش دهیم.

اگر با مشکلات ارتباطی روبرو هستید ، باید تنظیمات شبکه را در ویندوز 11 بازنشانی کنید. البته ، در بیشتر موارد ، قبل از انجام این کار باید روش های دیگر را امتحان کنید ، اما اگر هیچ کدام از این موارد جواب نداد ، باید تنظیمات شبکه را بازنشانی کنید.

راه های عیب یابی مشکلات شبکه شامل بررسی وضعیت مودم ها و روترها ، استفاده از عیب یابی شبکه ، به روز رسانی درایورها و راه اندازی مجدد سیستم است. در نهایت ، اگر راه حل مشکل را حل نکرد ، باید تنظیمات شبکه خود را در ویندوز 11 بازنشانی کنید.

تنظیمات شبکه را در ویندوز 11 بازنشانی کنید

تنظیمات شبکه نحوه اتصال رایانه شما به اینترنت را کنترل می کند. در ویندوز ، می توانید این تنظیمات را تغییر دهید ، اما گاهی اوقات عواقبی وجود دارد. در این مورد ، آخرین گزینه بازنشانی تنظیمات است.

اگر تنظیمات شبکه سیستم خود را بازنشانی کنید ، Windows تمام اتصالات Wi-Fi را با رمز عبور و همچنین اتصالات ذخیره شده اترنت پاک می کند. علاوه بر این ، آداپتور شبکه و سایر اجزای مهم شبکه حذف می شوند و سپس با تنظیمات اصلی دوباره نصب می شوند.

مراحل زیر را برای بازنشانی تنظیمات شبکه خود در Windows 11 دنبال کنید:

  • به تنظیمات ویندوز بروید. برای انجام این کار ، در نوار جستجوی منوی Start ، تنظیمات را وارد کرده و بهترین گزینه را انتخاب کنید. البته ، شما همچنین می توانید از کلید ویندوز و من استفاده کنید.
  • حالا Network & Internet را در سمت چپ انتخاب کنید.
  • سپس به پایین بروید و تنظیمات پیشرفته شبکه را برای بازنشانی شبکه انتخاب کنید.
  • در قسمت More settings (تنظیمات بیشتر) در تنظیمات شبکه پیشرفته ، گزینه Reset network را انتخاب کنید.
  • در نهایت بر روی گزینه Reset now کلیک کنید.
تنظیمات شبکه را در ویندوز 11 بازنشانی کنید

این پیام ادامه می دهد که باید روی Yes کلیک کنید. با این کار فرآیند تنظیم مجدد شروع می شود و پس از اتمام بازنشانی ، از شما خواسته می شود که سیستم را مجدداً راه اندازی کنید. این باعث می شود تنظیمات با موفقیت کار کنند.

تنها در چند مرحله ساده ، می توانید تنظیمات شبکه خود را در ویندوز 11 بازنشانی کنید. این می تواند همه مشکلات را حل کند ، اما باید همه تنظیمات را از ابتدا انجام دهید ، که ممکن است زمان بر باشد.

علاوه بر بازنشانی تنظیمات شبکه ، نحوه تغییر DNS در ویندوز 11 را نیز به شما آموزش می دهیم. تنظیمات پیش فرض نیز هنگامی ایجاد می شود که ISP (ارائه دهنده خدمات اینترنت) برای اولین بار اتصال اینترنت را باز می کند. این تنظیمات پیش فرض شبکه دارای پیکربندی خاصی به نام Domain Name System (DNS) است که برای ارتباطات آنلاین بسیار مهم است.

برای اکثر ISP ها ، امنیت یا حریم خصوصی DNS شما ناچیز است و در نتیجه ، ممکن است در معرض تهدیدهای مختلف قرار گیرد. در ادامه نحوه تغییر تنظیمات پیش فرض DNS در ویندوز 11 را به شما آموزش می دهیم.

نحوه تغییر تنظیمات DNS در ویندوز 11

به طور کلی ، هنگامی که یک اتصال اینترنتی جدید دریافت می کنید ، ISP شما DNS را برای شما تنظیم می کند. علاوه بر DNS پیش فرض سرور که توسط ISP شما ارائه شده است ، می توانید به DNS دیگری تغییر دهید.

برای تغییر DNS در ویندوز 11 ، موارد زیر را انجام دهید:

  • از کلید Win + I برای باز کردن تنظیمات ویندوز و انتخاب Network & Internet استفاده کنید.
  • روی Advanced network settings کلیک کنید
  • در اینجا ، روی آداپتور شبکه ارائه شده در بخش Network Adapters کلیک کنید. برای مثال ، اگر از اتصال اترنت استفاده می کنید ، را انتخاب کنید. همچنین می توانید اتصال WiFi ایجاد کنید.
  • روی مشاهده ویژگی های اضافی کلیک کنید.
  • اکنون روی دکمه ویرایش در جلوی تخصیص سرور DNS کلیک کنید.
  • در زیر ویرایش تنظیمات DNS ، روی دستی کلیک کنید و سپس تنظیمات IPv4 یا IPv6 را انتخاب کنید.

در این آموزش ، ما تنظیمات IPv4 را انتخاب می کنیم. با فعال کردن IPv4 ، برخی از بخشهای خالی به شما داده می شود که باید آنها را پر کنید و شامل موارد مختلف باشد. می توانید از سرورهای DNS شرکتی جدید Google و Cloudfler استفاده کنید ، که DNS ترجیحی و DNS جایگزین به شرح زیر است:

  • ابرفلر: 1.1.1.1 و 1.0.0.1
  • گوگل: 8.8.8.8 و 8.8.4.4

تصویر بالا از DNS Google استفاده می کند ، اما می توانید از DNS دیگری استفاده کرده و آن را در محل مناسب تنظیم کنید. در نهایت ، روی ذخیره کلیک کنید تا تنظیمات DNS ویندوز 11 شما پس از چند ثانیه تغییر کند. تنها در چند مرحله آسان ، می توانید DNS ویندوز 11 خود را تغییر دهید.

[ad_2]

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما