کارت دیجیتال واکسن کرونا چیست؟ چگونه می توان وضعیت + را بدست آورد – زومیت

[ad_1]

واکسیناسیون کرونا در ایران در فوریه 1999 آغاز شد ، اما روند واکسیناسیون در ابتدای ماه کند بود. در روز روی کار آمدن دولت جدید در 12 اوت ، 13.5 میلیون دوز واکسن کووید 19 به کشور تزریق شد که حدود 11 میلیون آن در اولین دوز بود. در حال حاضر ، تا 30 اکتبر ، تعداد کل واکسن های تزریق شده در کشور حدود 56 میلیون دوز بوده است و بیش از 39 میلیون واکسن مربوط به اولین دوز است.

افزایش آمار واکسیناسیون بحث اجرای طرح قرنطینه را جدی تر می کند. به گفته وزیر بهداشت ، مراقبت و آموزش پزشکی ، در چند هفته آینده ، به جای محدودیت های کلی عروق کرونر ، در برخی نقاط شاهد محدودیت هایی خواهیم بود که فقط برای افرادی که واکسینه نشده اند اعمال می شود. کشورهای جهان نیز در ماه های اخیر برخی از محدودیت های کلی را با گسترش واکسیناسیون برداشته اند. یکی از محدودیت ها مربوط به سفرهای خارجی است که ورود گردشگران و اتباع خارجی را منوط به ارائه کارت واکسن معتبر علاوه بر آزمایش منفی کرونا می کند. مدتی قبل ، مقر کرونا نیز این الزام را برای گردشگران در کشور تصویب کرد. به همین منظور ، وزیر بهداشت در اوایل ماه سپتامبر سیستم صدور کارت های واکسن دیجیتال برای سفر به کشورهای خارجی را راه اندازی کرد.

کارت دیجیتال واکسن کرونا چیست؟

با تزریق کرونا در مرکز واکسیناسیون ، یک کارت یا جزوه حاوی اطلاعات واکسیناسیون به فرد داده می شود. این اطلاعات همچنین در فواصل طولانی در سیستم های الکترونیکی بهداشت وارد می شوند. با این حال ، این کارت نمی تواند به عنوان یک معیار سفر بین المللی یا برای تأیید اعتبار واکسیناسیون در مراکز عمومی و اجتماعی مورد استفاده قرار گیرد.

این امر مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت را بر آن داشت تا ابتدا سیستمی برای صدور کارت های واکسن دیجیتال و سفر به کشورهای خارجی ایجاد کند. این سیستم در آدرس vcr.salamat.gov.ir موجود است و کارت های واکسن را به فارسی و انگلیسی صادر می کند. سپس یک سیستم دیگر در vcr.salamat.gov.ir/en در اختیار سایر شهروندان قرار می گیرد تا از خدمات مختلف اجتماعی دریافت کنند. اما تا دیروز ، این سیستم فقط از سال 1280 تا 1320 متولد می شد. سرانجام ، صبح امروز ، 30 اکتبر ، یک سیستم کامل واکسیناسیون برای ثبت کارت دیجیتال واکسن کرونا به مردم معرفی شد.

کارت واکسیناسیون دیجیتالی حاوی اطلاعاتی در مورد فرایند واکسیناسیون است که می تواند ذخیره شده و به صورت PDF یا اسکرین شات چاپ شود. علاوه بر این ، کارت حاوی یک کد QR است که می تواند برای تعیین صحت اطلاعات کارت اسکن شود. کلیه مراحل ثبت و صدور کارت های واکسن ، برای شهروندان و افرادی که به خارج از کشور سفر می کنند ، رایگان است و نیازی به پرداخت ندارد.

چه خدماتی برای کارت واکسیناسیون مورد نیاز است؟

از زمان شروع واکسیناسیون در کشور ، چندین بار اعلام شده است که پس از تحت پوشش قرار دادن 70 درصد از جمعیت ، به دریافت کنندگان برخی خدمات کارت واکسیناسیون داده می شود. وزیر بهداشت جدید و ستاد کرونا نیز چند روز پیش در مورد این موضوع صحبت کرده اند. با افتتاح سیستم واکسیناسیون برای همه گروه های سنی در چند روز گذشته ، ستاد مرکزی کرونا می خواهد پوشش واکسیناسیون را تا حد قابل قبولی افزایش دهد تا برخی از موارد خالی که طی دو سال گذشته چندین بار بسته شده اند دوباره بازگشایی شود.

نوشته شده است که به کلیه خدمات در اماکن عمومی ، خدمات بانکی و اداری و کسانی که بلیط هواپیما ، قطار و اتوبوس دریافت می کنند کارت واکسیناسیون داده می شود. وزیر بهداشت گفت: سفرهای هوایی ، زیارت اماکن مذهبی ، اقامت در هتل و برخی فعالیت های اجتماعی مانند بانک و دانشگاه ها که در آن وارد می شوند ، کد QR وزیر بهداشت دریافت می شود که نشان می دهد دو واکسن کرونا دریافت کرده است.

وزیر بهداشت: تا پایان دهه فجر عموما مردم واکسینه می شوند

طبق توصیه هایی که به مقرهای کرونا داده شده است ، کارکنان سازمانها و سازمانها و ادارات دولتی باید کارت واکسیناسیون دریافت کنند و از این کارت برای ارائه خدمات به افرادی که کارت واکسیناسیون دارند استفاده کنند. این مشکل در مورد مکان هایی مانند استخرها ، باشگاه های ورزشی ، سالن ها و مراکز خرید نیز صدق می کند. مقامات همچنین در حال بررسی مشوق هایی هستند ، مانند اجازه دادن به افراد واکسینه شده برای سفر بین استان ها. در 25 اکتبر ، رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد کسانی که واکسن کرونری را دریافت نمی کنند و داوطلب واکسیناسیون نمی شوند باید تحت آزمایشات معمول PCR قرار گیرند تا از خدمات عمومی با هزینه خود استفاده کنند.

مقامات بهداشتی می گویند حداقل 70 درصد از جمعیت کشور برای بازگشایی نیاز به واکسیناسیون دارند. این در شرایطی است که میزان واکسیناسیون در کشور به 20 درصد رسیده است و 62 درصد از کل جمعیت حداقل یک دوز واکسن دریافت می کنند. همانطور که وزیر بهداشت پیش بینی کرده بود ، تا پایان دهه فجر ، اکثر مردم واکسینه کرونا خواهند شد. وزیر بهداشت همچنین گفت که با گسترش واکسیناسیون ، احتمالاً 70 درصد مردم تا پایان ماه اکتبر واکسینه خواهند شد. البته به نظر نمی رسد این پیش بینی تا پایان این ماه محقق شود.

کارت واکسن بین المللی

مسافران بین المللی باید دو هفته قبل از سفر برای کارت دیجیتال واکسن کرونا ثبت نام کنند. آنها باید کاملاً واکسینه شوند ؛ این بدان معناست که شما حداقل دو دوز واکسن تأیید شده توسط کشور مقصد دریافت کرده اید. سازمان بهداشت جهانی (WHO) در حال حاضر فقط واکسن Pfizer را تأیید می کند. با این حال ، واکسن های زیر مجوز استفاده اضطراری از این سازمان دریافت کردند:

  • مادرنا
  • جانسون و جانسون
  • آسترازنکا
  • Covey Shield (Astrazenka ساخت هند)
  • سینوفرم
  • سینوواکی

مقالات مرتبط:

تا به امروز ، 29 کشور اروپایی واکسیناسیون واکسن توسط Pfizer ، Maderna ، Johnson & Andjanson و Astraznka را به رسمیت شناخته اند. 79 کشور نیز Sinofarm را تأیید کرده اند. البته ، سفر به کشورهای اروپایی ، علاوه بر دستورالعمل های ارائه شده توسط اتحادیه اروپا ، ممکن است بسته به شرایط داخلی برخی از کشورها ، قوانین متفاوتی داشته باشد. برای بررسی وضعیت می توان از عبارت گروه VisaGuide.World استفاده کرد. به طور کلی ، برای سفر به کشور دیگر ، باید شرایط واکسیناسیون و قرنطینه خود را برای آن کشور بررسی کنید.

پس از بررسی شرایط ورود ، افراد باید فقط از طریق سامانه وزارت بهداشت به آدرس salamat.gov.ir ثبت نام کنند. این وب سایت قبلاً به فهرست واکسن های عروق کرونر و عوارض جانبی واکسن اختصاص داده شده بود. اما اکنون ثبت نام برای دریافت کارت واکسن به این سرویس اضافه شده است.

ویژگی های سیستم واکسیناسیون کرونا

مسافران خارج از کشور باید گزینه ثبت کارت واکسن دیجیتال انگلستان را انتخاب کرده و سپس به سیستم درخواست کارت واکسن هدایت شوند. در این صفحه ، ابتدا هشدار وزیر بهداشت را برای وارد کردن اطلاعات دقیق گذرنامه به زبان انگلیسی مشاهده خواهید کرد.

صفحه اول سیستم ثبت کارت دیجیتال واکسن کرونا برای مسافران خارجی

وزارت بهداشت هشدار می دهد که اگر نام و شماره گذرنامه بریتانیایی شما با اطلاعات موجود در گذرنامه شما مطابقت نداشته باشد ، ممکن است ورود شما به کشور مقصد ممنوع شود. پس از وارد کردن اطلاعات زیر ، یک کد تأیید به شماره تلفن ثبت نام ارسال می شود که باید از آن شخص دریافت شود.

فرم ثبت نام کارت واکسن بین المللی کرونا

پس از وارد کردن کد تأیید ، مراحل احراز هویت به پایان می رسد و پیامی مبنی بر ارسال پیوند کارت دیجیتال شما نمایش داده می شود.
کد تأیید برای دریافت کارت دیجیتال واکسن class=

این پیوند آدرس وب کارت دیجیتال واکسن است و یک روز پس از ثبت نام از طریق پیامک برای متقاضی ارسال می شود. این کارت اینترنتی کارت واکسیناسیون دیجیتال شما به زبان انگلیسی است که در بسیاری از کشورها معتبر است.

دریافت کارت واکسیناسیون برای فردی که بخشی یا تمام مراحل واکسیناسیون را در خارج از کشور گذرانده است ، طبق روال معاون وزیر بهداشت انجام می شود. ابتدا ، کمیته ای متشکل از معاون وزیر بهداشت ، مدیر مرکز ایمنی ، مدیر نظارت و ارزیابی عملکرد دانشگاه پزشکی باید چند دقیقه وقت بگذارد تا با بررسی مدارک مربوط به سفر به خارج و واکسیناسیون ، فرم را آماده کند. کارت شکل مشابه مثال زیر خواهد بود:

فرم درخواست سابقه تزریق واکسن کرونا در خارج از کشور

سپس معاون آموزشی دانشگاه مربوطه صورتجلسه درخواست ثبت سابقه تزریق واکسن در خارج از کشور و همچنین تصاویر اسناد شامل صفحه اول و صفحات ورودی و خروجی پوشیده از گذرنامه و کارت های واکسیناسیون را برای آمار و اطلاعات وزارت بهداشت ارسال می کند. مرکز مدیریت فناوری سعی کنید اطلاعات مربوطه را بر اساس کد معتبر مورد توافق ثبت کنید.

افرادی که دو دوز واکسن را در خارج از کشور دریافت کرده اند و فایل الکترونیکی فعال ندارند ، ابتدا باید پرونده را تکمیل و مراحل تکمیل فرم بالا را از طریق دانشگاه انجام دهند.

نحوه دریافت کارت دیجیتال واکسن کرونا

ساکنانی که مایل به سفر به خارج نیستند و یک یا دو دوز واکسن کرونر دریافت می کنند ، اکنون می توانند از طریق یک سیستم جامع واکسیناسیون کرونر ، کارت واکسن دیجیتال کرونر را دریافت کنند تا برخی از محدودیت های سفر ، حضور در اماکن آموزشی و ورزشی و محدودیت های کاری را برآورده کنند. و اصناف بلافاصله حذف خواهند شد.

پس از ورود به سیستم واکسیناسیون و انتخاب گزینه ثبت نام برای کارت واکسن دیجیتال فارسی ، به سیستم ثبت درخواست کارت واکسن به آدرس vcr.salamat.gov.ir/fa هدایت می شوید.

فرم ثبت نام کارت دیجیتال واکسن کرونا برای افراد

سپس باید شماره ملی ، تاریخ تولد و شماره تلفن همراه خود را به نام خود وارد کنید. با این کار آدرس کارت واکسن برای شما ارسال می شود.

اگر در تاریخ یا نوع واکسن مشکل دارید یا برای یک یا دو واکسیناسیون ثبت نام نکرده اید ، فرم “گزارش خطای کارت واکسن دیجیتال” را در سیستم واکسیناسیون پر کنید تا وزارت بهداشت موضوع شما را بررسی کند.

وزارت بهداشت هشدار می دهد که کارت هایی که توسط سایر موسسات یا مراکز یا برای مبادله پول به زبان فیزیکی و انگلیسی صادر می شوند معتبر نیستند. وزیر بهداشت این موضوع را به تمام سفارتخانه ها اعلام کرده است تا فقط کارت هایی که از آن آدرس صادر می شود صحیح باشد. در صورت مشاهده تخلف در این زمینه می توانید با شماره 190 دفتر بازرسی و شکایات وزارت بهداشت تماس بگیرید.

[ad_2]

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما