کاهش یا افزایش بازار ارزهای دیجیتال؛ کدام متحمل تر است؟

[ad_1]

فرارو- بیت کوین 34 روز پیش، پس از اینکه بازار ارزهای دیجیتال به رکورد 3 تریلیون دلاری رسید، رکورد تاریخی 68500 دلار را شکست. اما این روند ادامه پیدا نکرد و بیت کوین ابتدا به زیر کانال 60000 عقب نشینی کرد. سپس تا مرز کانال به 50000 دلار کاهش می یابد. سپس به سرعت کانال را یکی یکی پایین بیاورید و در 4 دسامبر به سطح 42000 دلار برسید. با این حال، کاهش با همان سرعت کنترل شد و بیت کوین دوباره به بالای 46 هزار دلار رسید. پس از آن، ارز دیجیتال عموما به شدت سقوط کرد.

به گزارش فرارو، 50 ارز برتر بازار 30 تا 50 درصد با قیمت 34 روز گذشته فاصله دارند. بیت کوین حدود 30 درصد ارزان تر از محدودیت های تاریخی است. این نظرسنجی نشان می دهد که بازار ارزهای دیجیتال در ماه گذشته حدود 800 میلیارد دلار کاهش یافته و به 2206 تریلیون دلار، 158 میلیارد دلار رسیده است.

بیت کوین در حال حاضر در سطح 48000 دلار است و اتریوم به عنوان دومین ارز مهم بازار با 830 دلار کاهش به 3865 دلار رسیده است.

اما نگرانی اصلی سرمایه گذاران در این بازار سقوط بیت کوین به کانال ارزانتر است و در نتیجه سایر ارزهای موجود در بازار ارزهای دیجیتال افت جدی تری را تجربه خواهند کرد.

کاهش یا افزایش بازار ارزهای دیجیتال؛  کدام متحمل تر است؟

بازار ارزهای دیجیتال به کجا می رود؟

در حال حاضر تحلیل های زیادی در مورد گرایش به سمت ارز دیجیتال در حال انجام است. اما بهتر است ابتدا بازار را ببینید. بررسی اظهارات اکثر فعالان و تحلیلگران ارزهای دیجیتال نشان می دهد که بیت کوین به عنوان رهبر بازار هنوز نشانه هایی از یک روند نزولی قوی را نشان نداده است.

با این حال، به گفته آنها، اگر قرار است بازار به رشد خود ادامه دهد، بیت کوین باید مقاومت خود را بشکند تا ترس سرمایه گذاران را از بین ببرد.

آیوش جیندال، تحلیلگر رسانه newsbtc گفت: بستن روزانه کندل بیت کوین بالای سطح 50000 دلار می تواند راه را برای صعود بیشتر هموار کند. مقاومت کلیدی بعدی نزدیک به سطح 50,800 دلار است و در صورت شکسته شدن این مقاومت، قیمت می تواند تا سطح 52,000 دلار افزایش یابد.

البته او سناریوی بدبینانه ای هم مطرح کرده است. او معتقد است که اگر بیت کوین نتواند این مقاومت را بشکند، احتمالاً دوباره به زیر کانال 47000 دلار سقوط خواهد کرد. برخی پیش بینی می کنند که بیت کوین دوباره کانال 42000 دلاری را لمس خواهد کرد.

اما به طور کلی، تحلیلگر کوین تلگراف معتقد است که بازار دیگر هرگز سقوط نخواهد کرد. با این حال، او گفت که سرمایه گذاران باید تا ماه اول سال 2022 برای روند صعودی جدید صبر کنند.

چرا چشم انداز بازار ارزهای دیجیتال در سال 2022 مثبت است؟

با ظهور سویه‌های جدید کرونا، بسیاری از کشورها تورم بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کنند. ایالات متحده اکنون بالاترین نرخ خود را در چهار دهه اخیر دارد و تورم آن به 6.8 رسیده است. در چنین شرایطی، رویکرد دارایی های ضد تورم همیشه مثبت است. بنابراین، از سرگیری تورم در آن کشورها در ماه های آینده می تواند به نفع بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال قانونی که دارای مقدار ثابتی از سکه هستند، باشد.

مایک مک گلون، تحلیلگر ارشد بلومبرگ، کریپتوپوتیتو، می گوید: «در حالی که ارزهای ملی مانند دلار به آرامی قدرت خرید خود را از دست می دهند، بسیاری بیت کوین را برعکس می دانند. بیت کوین اکنون یک دارایی ضد تورم است. عرضه ثابت 21 میلیون بیت کوین تا به امروز اعتبار پیدا کرده و آن را به یک ابزار سرمایه گذاری جذاب تبدیل کرده است. ابزاری که بسیاری از مردم را در جریان آشفتگی های مالی اخیر روشن کرد.

با این حال، تحلیلگران ارشد بلومبرگ پیش‌بینی می‌کنند که «نیروهای کاهش‌دهنده تورم» در سال‌های آینده موفق خواهند بود و تورم فزاینده را در سراسر جهان کنترل خواهند کرد. به گفته وی، این فرآیند می تواند به بیت کوین کمک کند تا به قیمت 100000 دلار برسد. به گفته این کارشناس، این عوامل باعث می شود طلا به 2000 دلار و نفت به 50 دلار برسد.

[ad_2]

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

تماس با ما