افزایش شدید روزانه بیماری عروق کرونر قلب در ایران

[ad_1]

یکی از اعضای کمیته ملی علمی کرونا گفت: آمارها نشان می دهد که میزان ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب من به سرعت در حال افزایش است و با افزایش تعداد بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر، به طور طبیعی میزان بستری شدن در ICU افزایش می یابد.

به گزارش ایلنا، «پیام طبرسی» عضو کمیته علمی دولتی کرونا درباره وضعیت شیوع بیماری امیکرون گفت: همانطور که انتظار می‌رفت، سویه Omicron با شروع گسترش به صورت تصاعدی رشد خواهد کرد. همانطور که آمارهای چند روز پیش نشان داد تعداد مبتلایان به کرونا روزانه حدود 40 تا 50 درصد افزایش می‌یابد و پیش‌بینی می‌کنیم تعداد مبتلایان به این بیماری به پنج رقمی برسد.

وی افزود: البته باید به خاطر داشت که اعداد و ارقام چندان دقیق نیست، زیرا اغلب از یک گروه 10 یا 12 نفره یکی مثبت می شود، دیگری برای آزمایش کرونا مراجعه نمی کند. بنابراین این آمار قابل اعتماد نیست، اما آمار نشان می دهد که میزان ابتلا به بیماری من به شدت در حال افزایش است و زمانی که تعداد بیمارانم افزایش می یابد، قطعا تعداد بیماران بستری در ICU در حال افزایش است. خوشبختانه میزان مرگ و میر افزایش قابل توجهی نداشته است، اما می توان پیش بینی کرد که در دو هفته آینده در بستری شدن بیشتر خواهد شد. امیدواریم این افزایش قابل توجه نباشد اما وضعیت غیرقابل پیش بینی است.

یکی از اعضای کمیته علمی ملی کرونا که نگران کاهش میزان مرگ و میر در چند وقت اخیر است، افزود: هنوز برای افزایش مرگ و میر زود است، زیرا در ابتدای شیوع معمولاً جوانان و کسانی هستند که این کار را انجام می دهند. زیربنایی و همه جامعه و مرگ و میر افزایش می یابد.

او در مورد کنترل omicron در جامعه گفت: “دنیا به عنوان یک کل در برابر Omicron ها موفق نبوده است.” همانطور که در ایالات متحده و اروپا که سیستم های کنترل و نظارت قوی تری نسبت به ما دارند، به دلیل تکثیر زیاد آن نتوانسته اند ویروس را کنترل کنند. اکنون باید مردم را تشویق کنیم که دوز سوم را سریعاً واکسینه کنند تا بتوان مرگ و میر را کنترل و کاهش داد و برای گسترش آهسته بیماری پوشش داد.

یکی از اعضای کمیته ملی علمی کرونا افزود: اما هیچ نمونه موفقی در دنیا انتظار ندارد که این بیماری با محدودیت کنترل شود. ستاد ملی کرونا باید در مورد این ممنوعیت تصمیم گیری کند و همانطور که دیروز اعلام شد، وزیر کشور گفت که اگر شیوع بیماری در جامعه من بدتر شود، ممنوعیت را در جامعه بازگردانیم.

طبرسی با اشاره به راهکارهای افزایش سرعت واکسیناسیون در کشور گفت: راه های تشویقی برای تشویق مردم به واکسیناسیون بیشتر موفقیت آمیز خواهد بود. البته ما انتظار داریم افراد بیشتری برای واکسیناسیون مراجعه کنند، زیرا این روزها در حال افزایش است. برخی افراد فکر می کنند که عروق کرونر کامل شده است و آمار پایین است و نیازی به دوز سوم ندارند. اکنون بهترین زمان برای بازدید و دریافت واکسن دوز سوم است تا بتوانیم اوج خفیف تری داشته باشیم.

وی با اشاره به وضعیت نظام پزشکی فعلی و آمادگی کادر پزشکی برای رسیدگی به پیک های جدید، گفت: دو سال است که کادر درمانی تحت فشار هستند و دو یا سه ماه فرصت استراحت دارند. مهمترین مسئله در حال حاضر وضعیت کار است. پرستاران و پزشکان خسته هستند. از سوی دیگر او تحت فشار زیادی از سوی افکار عمومی قرار دارد. انگیزه کادر پزشکی با انگیزه سال 98 یکی نیست.

یکی از اعضای کمیته ملی علوم کرونا با اشاره به پیش‌بینی چند ماهه گفت: «پیش‌بینی شرایط اوج در ماه‌های آینده بسیار مهم است». پیشرفت ویروس بستگی به رفتار ما دارد و غیرقابل پیش بینی است و باید دید در آینده شیوع آن چگونه خواهد بود.

[ad_2]

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما