دختران ایران و تلویزیون تاجیکستان

[ad_1]

تیم ملی فوتبال بانوان ایران روز گذشته در دیداری سخت مقابل چین یکی از مدعیان قهرمانی این دوره از رقابت ها شکست خورد. مریم ایراندوست شاگردی که می توانست در اولین بازی هند میزبان جام ملت های آسیا 2022 را به پایان برساند، در بازی دیروز دروازه هفتم خود را باز کرد و شکست می توانست سخت تر از این هم باشد.

به گزارش شرق، در بازی دیروز نه خبری از نجات جنون آمیز زهره کدایی، دروازه بان سرشناس ایرانی بود و نه از توهین جهانی مدافعان عجول ایران. البته نتایج غیرمنتظره است و اگر نه، باید در مورد معجزه یا شگفتی صحبت کنیم. با این حال مریم ایراندوست، سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان ایران می‌گوید، در کنار نتایج بازی روز اول مقابل هند، سطح انتظارات را کمی بالا برد. نه به امید قهرمانی چین، یکی از قوی‌ترین تیم‌های زنان جهان، بلکه امید به شکست خفیف‌تر ایران.

به هر حال چین که هشتمین قهرمانی خود در آسیا را به دست آورده است، به مصاف ایران می رود که اولین تیمی است که از جام ملت ها برخوردار است و از ابتدا تا پایان مسابقه صاحب زمین و زمان است. . با توجه به اتفاق فوتبالی در این گروه، ایران سعی کرده با پارک اتوبوس مقابل دروازه از شکست سنگینی جلوگیری کند. این برنامه در نهایت وجود نداشت و تیم ملی دروازه هفتم خود را باز کرد. شاید ایران بازی را با همان چهار گلی که چین تایپه مقابل چین اعلام کرده بود شکست داده باشد، امیدها برای صعود به مرحله بعد بیشتر شود. با این حال، هنوز هیچ کاری روی کاغذ انجام نشده است.

شاگرد مریم ایراندوست اکنون از دو مسابقه یک امتیاز دارد و روی کاغذ فرصت صعود به مرحله بعد دست نخورده باقی مانده است. ایران در سومین دیدار باید به مصاف دیگر تیم قدرتمند این گروه یعنی چینتاپ برود. اگر بازی برای ایران به پایان برسد، شانس صعود به دور باخت در این رقابت ها باقی خواهد ماند.

در این دوره از مسابقات تیم ها در سه گروه چهار تیمی به رقابت می پردازند که از هر گروه دو تیم اول به مرحله بعد راه می یابند و دو تیم برتر سوم شانس صعود به مرحله بعد را دارند. این دقیقاً همان جایی است که سرنوشت ایران زنده می ماند. البته تیم ملی بانوان ایران مقابل چین تایپه کار آسانی نیست و پیروزی مقابل آن تیم مایه تعجب خواهد بود.

علیرغم نتایجی که دیروز به دست آمد، ارزش کار فوتبال دختران ایران همچنان غیر قابل تردید است. او در روزی که شرایطش مثل هیچ تیم آسیایی نبود، توانست جواز حضور در این مسابقات را بگیرد. از سوی دیگر، این دختران ممکن است با بی‌رحمی یا سیاست‌های پیچیده تلویزیونی مواجه شده باشند و در شرایطی که پخش زنده این بازی‌ها انگیزه‌شان را دوچندان کند، بی‌فایده بوده‌اند.

البته تلویزیون تاجیکستان به پوشش ورزش ایران پرداخت و بازی های تیم ملی بانوان ایران را به صورت زنده در این رقابت ها پخش کرد. این مراسم به زیبایی آن می افزاید زیرا خبرنگاران این شبکه فارسی صحبت می کنند. با کمال تعجب، پخش فوتبال زنان در آسیا برای شبکه‌های تاجیکستانی که هیچ نماینده‌ای در این رقابت‌ها ندارند، مهم‌تر از تلویزیون ایران است که چشمان خود را بسته است.

تاجیکستان با وجود وسعت کمتر و نیروی کار کمتر در مقایسه با ایران، سرمایه‌گذاری قابل توجهی در بخش ورزش زنان انجام داده و با پوشش بازی‌ها و مسابقات مختلف، تلاش می‌کند بیشتر را برای رسیدن به سطوح بالاتر در آسیا تشویق کند. این البته برخلاف سیاست جنجالی «سیما» ایران است. البته در این میان اتفاقی هم افتاده که ربطی به سیما ندارد و توسط «صدا» مشخص شده است.

برخلاف تلویزیون که بازی‌های فوتبال دختران ایرانی در آسیا را پوشش نمی‌دهد، رادیو ورزش با پوشش خبری مسابقه و البته اعزام خبرنگاران زن به این بازی، گام مثبتی در این زمینه برداشته است. گزارشگر اعزامی اگرچه در حین پخش مسابقه بارها و بارها سعی در تحریک بازیکنان دارد و گاه بیش از گزارش واقعیات را قطع می کند، اما این اقدام مثبت رادیو در ایران نیاز به تأمل بیشتری دارد.

[ad_2]

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

تماس با ما