دستگیری هکر 19 ساله اینستاگرام با کلاهبرداری 4.5 میلیارد دلاری

[ad_1]

رئیس پلیس فتا مازندران از شناسایی و دستگیری جوان 19 ساله ای که با ورود به حساب کاربری اینستاگرام خود مبلغ 4.5 میلیارد تومان از مازندرانی ها کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش فارس، سامح خورشید در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی شکایت برخی مازندرانی ها مبنی بر هک اکانت صفحه اینستاگرام و کلاهبرداری از فالوورها تحت عنوان نیاز مالی، با هماهنگی مراجع قضایی پرونده اولیه تشکیل شد. در دستور کار کارشناسان پلیس آگاهی قرار دارد.

وی افزود: با ارائه مدارک مشکوک مشخص می شود که متهم با ادعای ضعف های امنیتی در حساب شاکی، به حساب کاربری دسترسی پیدا کرده و با ارسال پیام های جعلی، سایر کاربران را فریب داده است.

رئیس پلیس فتا استان مازندران افزود: با اقدامات ویژه این تیم از کارشناسان پلیس آگاهی مشخص شد که متهم ساکن یکی از شهرهای پایتخت بوده و با هماهنگی مراجع قضایی دستگیر و دستگیر شدند.

خورشاد انگیزه متهم سایبری را منفعت مالی عنوان کرد و گفت: متهم در تحقیقات ویژه ابتدا به طور کامل موضوع پرونده را انکار کرد، اما در مواجهه با مدارک دیجیتالی جمع آوری شده چاره ای جز اقرار و 45 میلیارد نداشت. ریالی کلاهبرداری اینترنتی مازندرانی ها مدعی شد.

توصیه رئیس پلیس فتا مازندران به کاربران: کاربران فضای مجازی در صورت استفاده از پیام رسان، تنظیمات امنیتی خود را انجام دهند و به هیچ وجه از برنامه های ناشناس استفاده نکنند و برنامه های مورد نیاز خود را از منابع معتبر دانلود و برنامه هایی را نصب کنند که تحت عنوان خودداری کنند، فالوور و غیره اضافه کنند. که دسترسی غیرمجاز و غیر متعارفی به اطلاعات کاربر دارند.

خورشاد در پایان خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی است و همچنین کاربران می توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کرده و با شماره تلفن 096380 آماده پاسخگویی به شهروندان باشند. سوالات شبانه روزی چه استانی

[ad_2]

Markus Saunders

درونگرا. نینجا دارای گواهی فرهنگ پاپ. نویسنده. مدافع غذا عاشق موسیقی پرشور.

تماس با ما