راه اندازی سامانه راهنمای قانون حمایت از خانواده: پاسخ سوال مرجع

[ad_1]

نظام راهنمایی قانون حمایت از خانواده و جوانان برای منافع بهتر و بیشتر خانواده های ایرانی از این قانون ابلاغ شد. به گفته نمایندگان مجلس، مردم می توانند با مراجعه به این سایت از وضعیت و حقوق خود بر اساس قانون مطلع شوند.

صبح امروز در راستای اجرای قانون حمایت از جوانان و خانواده، سامانه «دستورالعمل قانون حمایت از خانواده» با حضور سه نفر از اعضای شورای اسلامی افتتاح شد.

«علیرضا سلیمی» یکی از اعضای هیأت رئیسه شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از رویکردهای جدید در این شورا، مردمی‌سازی است، گفت: در این راستا یکی از رویکردهای جدید در این شورا مردمی‌سازی است.

یکی از اقدامات DPR برای محبوبیت مردم این است که به راحتی تصمیمات DPR را به مردم منتقل کند. در گام اول، سیستم قانون جمعیت را برای حمایت از جمعیت و خانواده باز می کنیم. در حال حاضر با ورود به این سامانه می توان در مورد بخش های مختلف قانون به مردم اطلاع رسانی کرد. این رویداد مهم برای سایر قوانین نیز انجام خواهد شد تا مردم دسترسی آسان تری به قوانین مصوب مجلس داشته باشند.»

او معتقد بود که کار با ابزار قانون می تواند باعث سهولت در بیان نظرات و انتقادات مردم شود تا هر کاستی برطرف شود. سلیمی ابراز امیدواری کرد که نظام گامی در جهت شفافیت باشد.

سامانه ای برای اطلاع رسانی حقوق مردم

«فاطمه محمدبیگی» نایب رئیس کمیسیون حمایت از جوانان و خانواده نیز با اشاره به تصویب قانون حمایت از جوانان و خانواده گفت:

این قانون در 74 ماده و حداقل 240 حکم به منظور اولویت بندی مسائل خانواده و پیشگیری، حمایت و حمایت از خانواده ها تصویب شده است. این قانون برای حمایت از خانواده هایی است که برای ازدواج، زایمان و ایفای نقش پدر با مشکل مواجه می شوند. یکی از 24 چالش اصلی شناسایی شده در ابتدای قانون است.

وی با تاکید بر اینکه قوانین حمایت از جوانان و خانواده ها باید به درستی در اختیار مردم قرار گیرد، گفت: در این موارد به مردم در مورد حقوق قانونی خود اطلاعات داده می شود. بدیهی است که رسالت دموکراتیزه و هوشمندانه مجلس، اطلاع رسانی دقیق قانون است.

محمدبیگی با بیان اینکه از ابتدای تدوین این قانون همواره با سوالاتی از سوی خانواده خود مواجه بوده است، گفت:

خانواده‌هایی که می‌خواهند برای آینده زایمان و مدیریت زندگی برنامه‌ریزی کنند، برای برنامه‌ریزی صحیح باید حقوق و مزایای مشروع خود را بدانند، بنابراین دولت باید از تاریخ دعوت، همه مطالب را به درستی اجرا کند، برخی از این بندها نیز در بودجه امسال «مثلاً وام های بانکی و مصوبات درمان ناباروری شورای عالی بیمه سلامت».

وی با تاکید بر اینکه این حقوق قابل استیفا است، افزود: هر چه بیشتر حقوق شما را بشناسند و حقوق شما را مطالبه کنند، دولت سعی در پاسخگویی و اجرای سریعتر مفاد قانون خواهد داشت. موظف است هر روز به مجلس گزارش دهد. شش ماه از چگونگی و میزان اجرای قانون.

زهره سادات لاجوردی، عضو کمیسیون فرهنگ مجلس نیز نظارت را یکی از وظایف قانونی شورای اسلامی برشمرد و گفت: این سامانه برای نظارت بر اجرای قانون مورد استفاده قرار می گیرد.

«امیرحسین یزدان پناه» سردبیر خبرگزاری خانه ملت یکی از مهمترین شعارهای مجلس یازدهم را «شفافیت و مردمی‌سازی» خواند و گفت: «شفافیت و مردمی‌سازی در مجلس یازدهم است.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که ما با آن مواجه هستیم، عدم اطلاع مردم از قوانین مصوب مجلس است، به این معنا که پس از تصویب هر مصوبه، مردم نمی دانند مشمول چه بندهای قانونی هستند یا از چه امکانات قانونی استفاده می کنند. بنابراین می توان از پیوست های رسانه ای استفاده کرد.

[ad_2]

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما