صعود ایران به جام جهانی

[ad_1]

فرارو-تیم ملی فوتبال ایران در هفته هفتم مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی امروز (پنجشنبه) در ورزشگاه آزادی به مصاف عراق می رود. این دیدار از ساعت 18 آغاز شد و با تک گل مهدی طارمی در دقیقه 48 با نتیجه یک بر صفر به سود ایران به پایان رسید.

با این نتیجه، ایران 19 امتیاز و اختلاف دو امتیازی نسبت به کره جنوبی در رده دوم و اختلاف 10 امتیازی مقابل امارات در رده سوم کسب کرد (امارات تا پایان بازی تیم ملی با یک گل از سوریه پیش بود. قطر. تصمیم گرفت تا جواز حضور در آن جام جهانی 2022 قطر.

این صعود سه دیدار قبل از پایان مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی به طول انجامید و سریع ترین صعود ایران به جام جهانی لقب گرفت.

در این دیدار که برای 10 هزار تماشاگر برگزار شد بانوان نیز شاهد مبارزات ملی کشورمان بودند.


نمای کلی بازی

تیم ملی ایران متشکل از امیر عابدزاده، شجاع خلیل زاده، حسین کنعانی زادگان، امید نورافکن، صادق محرمی، سعید عزت اللهی (87 کمال کامیابی نیا)، وحید امیری، علی قلی زاده، سامان قدوس (77 میلاد سرلک) ). + 90 کریم انصاری فرد) به میدان رفت.

قضاوت این مسابقه بر عهده کریستوفر جیمز از استرالیا بود. شجاع خلیل زاده از ایران، سعد عبدالامیر و بشار رسن از عراق در این دیدار کارت زرد گرفتند.

بازی با حمله تیم ملی عراق آغاز شد و این تیم با ضربه زدن به دروازه عابدزاده از خاک ایران سعی در رسیدن به دروازه عابدزاده داشت که در برخی از صحنه ها موفق بود اما پس از دقایقی سرخپوشان ایرانی نبض بازی را در دست گرفتند نتوانست. به عراق اجازه داد به حملات خود ادامه دهد.

ملی پوشان ایران که توسط مهدی طارمی از موقعیت آفساید دروازه عراق را باز کرده بودند، در دقیقه 10 با ضربه دیدنی کاپیتان علیرضا جهانبخش، تیرک دروازه عراق را تعقیب کردند.

با این حال هر دو تیم تا 20 دقیقه یک بازی نزدیک انجام دادند و توپ بین بازیکنان جریان پیدا کرد.

25 دقیقه؛ ایران تا آستانه باز شدن دروازه عراق پیش رفت و در فاصله کمی دو بار حرف دروازه بان حریف را قطع کرد. در موقعیت اول ضربه علیرضا جهانبخش توسط دروازه بان حریف مهار شد اما پس از برگشت توپ به مهاجم ایرانی برخورد کرد که دروازه بان عراق بار دیگر ضربه او را مهار کرد.

حملات ایران ادامه یافت و در دقیقه 29 یک فرصت دیگر در اختیار ایران قرار گرفت و حرکت قلی زاده در داخل محوطه جریمه فرصت خوبی را برای ایران به ارمغان آورد که ضربه جهانبخش توسط دروازه بان حریف مهار شد و محرمی در موقعیت آفساید به توپ برخورد کرد.

دقیقه 38: علیرضا جهانبخش با نمایش خوب در جناح چپ، علی قلی زاده را گرفت و این بازیکن وارد محوطه جریمه شد و با ضربه ای دیدنی دروازه حریف را با ضربه سر زد اما فهد طالب دروازه بان عراقی با نمایش بسیار خوبی. توپ فرستاده شد

دور دوم:

شروع نیمه دوم برعکس شروع بازی بود و شاگردان اسکوچیچ بازی را تهاجمی آغاز کردند و برای رسیدن به گل منتظر ماندند. در دقیقه 48 مهدی طارمی توپ را از وسط زمین گرفت و وارد دروازه حریف کرد و با ورود به محوطه جریمه دروازه بین بازیکنان عراق را باز کرد و در نهایت قفل دروازه طالب را باز کرد.

دقیقه 58: همکاری خوب مهدی طارمی با سامان قدوس، موقعیت بسیار خوبی برای ایران ایجاد کرد تا گل دوم را به ثمر برساند، اما ضربه زمینی قدوس از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 72: ایران برای سومین بار دروازه عراق را باز کرد اما دو بار آفساید اعلام شد و تنها گل مهدی طارمی به ثمر رسید. در این دقیقه علی قلی زاده وارد محوطه جریمه شد و در شبی که توپ وارد دروازه شد با دروازه بان حریف برخورد کرد که با ورود توپ به تور داور مسابقه آفساید را اعلام کرد.

دقیقه 73: خطای وحید امیری، تیم حریف را در موقعیت ضد حمله قرار داد و بازیکن عراقی وارد محوطه جریمه شد و تقریبا دروازه ایران را باز کرد، اما مدافعان اجازه آخرین ضربه را ندادند.

دقیقه 85: خطای خلیل زاده مقابل بازیکن حریف، فرصت خوبی برای عراق از سمت چپ محوطه جریمه ایجاد کرد تا ضربه ایستگاهی را وارد دروازه عابدزاده کند که برای عراق نیز غیرقابل استفاده است.

[ad_2]

Patrick Hodges

کاوشگر دوستانه استاد موسیقی مغرور. درونگرای افراطی کارشناس سفر. نویسنده. متعصب غذای بی عذرخواهی

تماس با ما