پرسپولیس به دومین لیست خرید یحیی بازگشت

[ad_1]

پرسپولیس همچنان می خواهد این تیم را برای نیم فصل دوم لیگ برتر تقویت کند. قرمزها که به تازگی با بازگشت یحیی گل محمدی به تمرینات مواجه شده اند، نیم فصل را نیز خریداری کرده و احمد گوهری، دروازه بان تیم صنعت نفت را به خدمت گرفته اند. احمد گوهری برای تقویت خط دروازه پرسپولیس و همچنین جایگزینی بوژیدار رادوشوویچ خریداری شد که در نیم فصل به دلیل عدم پذیرش مطالبات مالی، چمدان هایش را بست و به کرواسی بازگشت.

از پرتغال تا آبادان

خرید احمد گوهری در شرایطی اتفاق افتاد که پیش از این از ستاره های معروفی برای ورود به پرسپولیس، جانشینی رادو یا شماره یک شدن باشگاه صحبت می شد. اولین دروازه بانی که به پرسپولیس آمد رشید مظاهری بود. دروازه بان استقلال که در نیم فصل به جای اینکه در لیست نهایی فرهاد مجیدی قرار بگیرد، روی سکو نشسته یا بازی تیمی را از خانه تماشا کرده بود، به سرعت در لیست خرید پرسپولیس و یحیی گل محمدی قرار گرفت. موضوعی که در هفته های گذشته به طور معمول در رسانه ها مطرح شده و هر بار از ورود رشید به پرسپولیس می نویسد. اما مخالفت استقلال با موافقت رشید برای پرسپولیس و احتمالاً مطالبات مالی این دروازه بان در کنار ناراحتی حامد لک، رشید مظاهری را از خرید پرسپولیس منحرف کرد. علاوه بر رشید مظاهری، دو دروازه بان تیم ملی نیز برای گزینه های پرسپولیس مطرح شدند: پیام نیازمند و علیرضا بیرانوند. این دو بازیکن در لیگ پرتغال مشغول هستند اما به نظر می رسد از شرایط باشگاه ناراضی هستند. به نظر می رسد پیام از حضور خود در بوآویستا ناراضی است زیرا به دلیل پرداخت مطالبات مالی دیرهنگام فرصت بازی در پورتیموننسه و بیرو را پیدا نکرد.

برخلاف شایعات، مذاکره با این دو دروازه بان هیچگاه جدی نبود تا اینکه در نهایت یحیی گل محمدی به لیست دوم مورد نیاز خود بازگشت و جای احمد گوهری را به عنوان ستاره خط دروازه گرفت.

سلام برای لیست دوم

شاید انتقال گوهری به پرسپولیس معانی مختلفی داشته باشد، اما یکی از مهم‌ترین برداشت‌ها از این خرید جدید این است که یحیی به لیست خرید اصلی رسیده و اکنون در حال ارزیابی لیست ثانویه است، همانطور که در ابتدای فصل اتفاق افتاد. این خبر می تواند برای هواداران پرسپولیس که منتظر انفجار بمب در نقل و انتقالات زمستانی هستند، بد باشد. مخصوصاً در این روزها و هفته ها بسیاری از ستاره ها برای حضور در برنامه یحیی گل محمدی محمدی روایت می شوند.

سرمربی پرسپولیس از نیاز به بازیکنان جدید از خط دروازه تا مهاجم خبر داده است. حتی در پست دفاع راست که این تیم روی کاغذ بازیکنان کافی دارد، ستاره هایی در لیست خرید پرسپولیس قرار دارند. دانیال اسماعیلی فرد، مهدی تیکدری نژاد و رامین رضاییان در این دسته قرار دارند. نامه پیشنهادی اگرچه گزینه جالبی برای حضور در پرسپولیس به نظر می رسد، اما بعید است انتقال به این تیم خیلی راحت باشد. در نهایت در این پست ممکن است اگر یحیی اصرار به جذب بازیکن داشته باشد، باز هم باید به فهرست ثانویه مراجعه کند.

برای خط هافبک اگرچه صحبت هایی در مورد بازگشت ستاره های قدیمی مطرح شده اما گفته می شود یحیی گل محمدی خواهان جذب یک هافبک خارجی است. در چند روز اخیر صحبت از سعید صادقی، هافبک خلاق گل گهر برای آمدنش به پرسپولیس بود. بازیکنانی که البته با تیم کرمانی قرارداد دارند و جدایی آنها آسان نخواهد بود. هافبک ملی پوش عراقی یکی دیگر از گزینه های پرسپولیس است. این بازیکن کیفیت خوبی دارد و در دیدار مقابل لبنان نیز به تیم ملی کشورش کمک کرد، اما مشکل پرسپولیس برای جذب این بازیکن با قبول صحت شایعات مربوطه همچنان پابرجاست. این تیم وضعیت مالی خوبی ندارد و عمده حواس پرتی یحیی گل محمدی از مدیریت باشگاه این است که نمی تواند نیمی از مطالبات مالی بازیکنان را پرداخت کند. البته اگر قرار باشد در این بین بازیکنان خارجی باکیفیت به ترکیب پرسپولیس اضافه شوند، نیاز به بودجه جداگانه ای وجود دارد. چیزی که مخصوصا الان در پرسپولیس می تواند رویایی باشد.

خط حمله نیز از ابتدای فصل تا به امروز مورد توجه بوده است. یحیی پیش از آغاز رقابت های لیگ بیست و یکم و در آستانه رقابت های لیگ قهرمانان آسیا درخواست خرید یک مهاجم خارجی برای تیمش کرده بود. در آن زمان پرسپولیس به دلیل پرونده های متعدد و گشایش های متعدد در فیفا از سوی فدراسیون فوتبال ایران از خرید بازیکن خارجی محروم شد. محرومیت پرسپولیس برای خرید خارجی حالا برداشته شده است اما در نیم فصل اول علاوه بر گزینه های خارجی، بازیکنان بی شماری در خط حمله گل محمدی در لیست حضور داشتند. شهریار مقانلو و سجاد شهباززاده دو گزینه سپاهانی هستند که پرسپولیس برای جذب آنها به میدان رفته است. لوسیانو پریرا از فولاد و پیمان بابایی از تراکتور دیگر گزینه های یحیی گل محمدی در خط حمله هستند. با این حال با وجود نام، بعید است ستاره ها در نیم فصل دوم به پرسپولیس بپیوندند. اگر قبول شود پرسپولیس برای خرید بازیکن در نیم فصل دوم مشکل مالی داشته باشد، مطمئنا یحیی دوباره به لیست خرید شماره دو می رود تا تیم را در این جایگاه تقویت کند و ستاره بازار را شکست دهد.

فوتبال 360

[ad_2]

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما