پشت صحنه فیلم جنجالی میترا حجار

[ad_1]

ویدیویی کوتاه از قسمت ششم سریال جزیره که در آن میترا حجار دیالوگ را فراموش می کند، سرش را پایین می اندازد و شروع به خواندن از روی متن می کند. یعنی سردبیران، کارگردانان، تیم‌های بازبینی، توزیع‌کنندگان، کارشناسان ساترا که برای دریافت مجوز برای انتشار آثارشان باید هزینه‌ای بپردازند، شکافی را نمی‌بینند. ویدیوهایی که در کمتر از یک ساعت همه شبکه های اجتماعی را سیل کردند!

سهراب خسروی سردبیر این اثر که بیشترین هجمه ها و انتقادها را برای این اثر دریافت کرده است در این باره به خبرآنلاین گفت: کل سکانس را ببینید بعد میترا حجار به زمین نگاه کرد مجبور نشد با امیر مقاره روبرو شود. بر اساس میزانسن و سناریو این اتفاق افتاده است “صحنه با دو دوربین ضبط شده و دوربین بالا نشان می دهد که سناریوی میترا مجسمه ساز نیست.”

وی در پاسخ به این حاشیه گفت: ما حتی در سریال هایی مثل «24» واقعاً شاهد خطاهای تدوین هستیم و من می توانم ده ها مدل از برنامه را از بین آثار مختلفی که برای شما پخش و برای شما ارسال می شود انتخاب کنم، اما واقعاً ریتم این برنامه است. نمایش داستان، مدل این، از همان ابتدا با شیطنت و کات و ویروسی انتخاب شد تا چنین تصویری بسازد. این سریال بیش از 5000 قطعه دارد، اما از بین این 5000 قطعه، یکی را برای حمله انتخاب کرد که من حتی به آقای مقدم گفتم مشکلی نیست که می‌خواهند به همه چیز توجه کنند. البته همه بازیگران، صداپیشگان، کارگردانان، پلتفرم‌ها و سایر نویسندگان این صحنه را می‌بینند و کسانی نیستند که چنین احساسی داشته باشند.”

خسروی البته نمای دیگری از این صحنه را برای خبرآنلاین ارسال کرد که از دوربین دوم بود و در این کادر هیچ برگه تصویری یا جزوه ای نبود که میترا حجاز از روی آن دیالوگ را خوانده باشد. این ویدیو اگرچه با دیالوگ همخوانی ندارد اما در همان میزانسن و در همان زمان است.

اما آنچه از این حادثه برای «جزیره» باقی مانده، روایتی است که در اذهان عمومی حک شده است. البته حیدری تهیه کننده سریال می گوید چرا این ویدیو اینقدر سریع است: تمام شد.

[ad_2]

Markus Saunders

درونگرا. نینجا دارای گواهی فرهنگ پاپ. نویسنده. مدافع غذا عاشق موسیقی پرشور.

تماس با ما