چگونه تناژ نارنجی را از روی مو پاک کنیم

[ad_1]

گاهی اوقات می خواهید در هزینه خود صرفه جویی کنید، بنابراین رنگ مو در خانه انتخاب خوبی برای شماست. اما این بدون مشکل نیست.

هنگامی که موهای خود را رنگ می کنید، فرآیندهای شیمیایی نقش اصلی را ایفا می کنند. این می تواند منجر به مشکلات رنگ مو، از جمله رنگ نارنجی وحشتناکی شود که می تواند هنگام تمایز رنگ مو ایجاد شود.

اگر بعد از رنگ کردن موهایتان و بعد از چندین بار شستن موهایتان متوجه رنگ نارنجی شدید، روش های مختلفی برای اصلاح رنگ مو وجود دارد که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد.

چه چیزی باعث رنگ نارنجی هنگام دکلره می شود؟
رنگ کردن مو در واقع یک فرآیند شیمیایی است، حتی با تکنولوژی مدرن که آن را آسان کرده است.

فرآیند شیمیایی رنگ مو
از موهای قهوه ای یا تیره تا بلوند شامل استفاده از مخلوط آمونیاک و پراکسید (سفید کننده) روی موها است. این فرآیند “لیفتینگ” نامیده می شود زیرا این ماده شیمیایی ملانین را رقیق می کند که رنگدانه قهوه ای تیره تر مو است. رنگ علاوه بر نازک شدن یا حذف قسمت هایی از رنگ موی موجود، رنگ موی مورد نظر را ایجاد می کند.

رنگ به مرور زمان محو می شود
رنگ کردن مو با مواد شیمیایی در ابتدا رنگ موی مورد نظر را ایجاد می کند. اما در طول هفته گذشته، ممکن است متوجه تغییری در وضعیت خود شده باشید. موهای شما ممکن است کمی نارنجی به نظر برسد.

این یک روند مطلوب در رنگ کردن مو است. رنگ مو از سه رنگ رنگدانه آبی، قرمز و زرد تشکیل شده است. مولکول‌های آبی سریع‌تر محو می‌شوند و باعث می‌شوند قرمز و زرد شوند. این دو رنگ چه کار می کنند؟ نارنجی.
چگونه تناژ نارنجی را از روی مو پاک کنیم
همه افراد رنگ موی نارنجی را تجربه نمی کنند
البته همه کسانی که موهای خود را کوتاه می کنند رنگ نارنجی را تجربه نمی کنند. علی ساموس، آرایشگر در سالن ایمان بلوند در آستین، تگزاس، می‌گوید: «هیچ پاسخ قطعی در مورد اینکه چرا موهای افراد هنگام رنگ‌آمیزی نارنجی می‌شوند، وجود ندارد، زیرا عوامل زیادی باید در نظر گرفته شود.

برخی از مهمترین دلایل ارگانیک برای نارنجی به نظر رسیدن موهای ساموس عبارتند از:

• رنگ موی شیمیایی
• فرآیند بلند کردن به اندازه کافی انجام نشده است
• سلامت کلی مو و تاریخچه رنگ کردن موهای فردی

خوشبختانه راه هایی برای پیشگیری از بیماری پرتقال و همچنین اصلاح آن وجود دارد.
چگونه تناژ نارنجی را از روی مو پاک کنیم
نحوه اصلاح رنگ موی نارنجی
اگر موهایتان بعد از یک جلسه رنگ کردن نارنجی شد، وحشت نکنید. تعدادی از درمان های خانگی وجود دارد که می توان قبل از مشورت با متخصص آن را مصرف کرد.

از شامپوی بنفش یا آبی استفاده کنید
ماریسا مارتین، آرایشگر و متخصص موی بلوند روشن در نشویل، تنسی، می گوید: «شامپو بنفش برای موهای بلوند روشن قطعا مفید و مؤثر است. “” این برای مشتریان من ضروری است.

اگر موها را ترجیح می دهید یا رنگ نارنجی تیره تری در موهای خود دارید، مارسیا مارتین شامپو آبی را برای جلوگیری از ریزش مو توصیه می کند.

برای رنگ های روشن، شامپوی مخصوص را در نظر بگیرید
همچنین نکات دیگری برای کاهش ظاهر موهای نارنجی وجود دارد:

از شامپو و نرم کننده حرفه ای برای موهای رنگ شده استفاده کنید. این شامپو می تواند طول عمر رنگ را افزایش دهد.
• یک فیلتر دوش مناسب انتخاب کنید، که می تواند به حذف مواد معدنی از حمام کمک کند. برخی از سرهای دوش نیز آب و یون ها را برای تنظیم سطح pH اضافه می کنند.

از یک تونر حرفه ای استفاده کنید
همچنین می توانید با آرایشگر خود تماس بگیرید و از او بخواهید که تونر را روی موهای شما بمالد. تونر می تواند رنگ موهای زائد را از بین ببرد که به اصلاح رنگ کمک می کند. با این حال، باید انتظار داشته باشید که تونر پس از چند هفته ناپدید شود.

رنگ موی تیره
در حالی که رنگ تیره‌تر برای موهای شما یکی از بهترین گزینه‌ها برای خلاص شدن از شر نارنجی است، ممکن است به کمک حرفه‌ای نیاز داشته باشید. گاهی اوقات تلاش برای اصلاح رنگ در خانه می تواند منجر به مراجعه به سالن شود.

چگونه از رنگ مو نارنجی در خانه جلوگیری کنیم؟
در اینجا چند روش برای کاهش رنگ موی نارنجی آورده شده است:

• رنگ موی خود را هوشمندانه انتخاب کنید. رنگ‌های ملایم مو معمولاً رنگدانه‌های آبی بیشتری در مو باقی می‌گذارند. این بدان معنی است که رنگدانه های گرم کمتری (مانند زرد و قرمز) ظاهر می شوند. کلماتی مانند “خاکستر” می توانند رنگ موی روشن را نشان دهند.

• دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنید. باید به هر مرحله زمان بدهید تا کار کنید و به اندازه کافی موها را بلند کنید. تقلب یا عجله در یک مرحله بر نتیجه تأثیر می گذارد.

• واقع بین باش. شما معمولا نمی توانید رنگ موهای خود را به طور ایمن یا موثر تغییر دهید، به خصوص در خانه. تلاش برای تغییر بیش از سه رنگ مو، شانس موفقیت شما را کاهش می دهد.

این یادآوری برای افرادی که موهای خود را دکلره می کنند: “موهای همه زرد یا نارنجی می شود” “مهم نیست و هیچ چیز در رنگ مو کاملاً دائمی نیست – مثل ناپدید شدن از یک خالکوبی است. مهم است که این را در نظر داشته باشید و انتظارات را داشته باشید. واقع بین باش.”
چگونه تناژ نارنجی را از روی مو پاک کنیم
چگونه موهایی را که در اثر دکلره یا رنگ مو آسیب دیده اند کوتاه کنیم؟
دکلره به حذف رنگدانه از موهای شما کمک می کند تا بتوانید رنگ موی جدیدی را که می خواهید داشته باشید. متأسفانه برخی از عوارض جانبی ناخواسته به شکل فولیکول های ضعیف مو وجود دارد. در نتیجه، ممکن است متوجه تغییراتی در موهای خود شوید، از جمله موخوره، خشکی یا شکستگی.

اگر در اثر دکلره مو آسیب دیده اید، مهم است که به TLC خود مقداری TLC فوری بدهید. نمونه هایی از چنین درمان هایی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

هیدراتاسیون از طریق محصولات آبرسانی رطوبت را به مو می رساند. اینها می توانند شامل روغن های طبیعی مانند روغن بادام، روغن زیتون یا روغن نارگیل باشند. مالیدن حتی چند قطره روی موهایتان می تواند کمک کننده باشد.

• حفاظت. مدل های داغ می توانند به موهای شما آسیب بیشتری وارد کنند. در صورت امکان اجتناب کنید. اگر از سشوار یا وسایل آرایشی دیگر استفاده می کنید، از محافظ حرارتی روی موهای خود استفاده کنید.

دکلره بیش از حد مو می تواند باعث آسیب شود. در نتیجه، معمولاً باید 8 هفته صبر کنید (گاهی اوقات اگر موهای شما به شدت آسیب دیده باشد).
اگر هنوز با موهای آسیب دیده و خشک مشکل دارید، ممکن است لازم باشد با یک آرایشگر صحبت کنید که می تواند در مورد درمان های دیگری که می تواند از موهای شما محافظت کند به شما توصیه کند.

آخرین کلمه
رنگ کردن مو می تواند فرآیند پیچیده ای باشد. وقتی موهای خود را تمیز می کنید، گاهی اوقات رنگ نارنجی می تواند یک هدف اجتناب ناپذیر باشد.

انجام اقداماتی مانند استفاده از شامپوی بنفش می تواند به جلوگیری از ریزش مو کمک کند. در برابر تمایل به استفاده مجدد از محصولات دکلره مقاومت کنید، زیرا این کار باعث آسیب بیشتر به مو می شود.

منبع: Healthline

[ad_2]

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

تماس با ما