چیزهایی که در مورد دیابت فلوکستین نمی دانید!

اثربخشی فلوکستین و دیگر داروهای ضد افسردگی در درمان خفیف تا متوسط افسردگی بحث برانگیز است. در افراد مبتلا به زود انزالی ثانوی وقتی درمان از داروی پاروکستین و رفتار درمانی به صورت قطع و وصل انزال به مدت 12 هفته صورت گیرد، فقط 70 درصد بیماران قادر به حفظ و نگهداری و کنترل انزال خواهند بود و دوره درمان به طور متوسط 3 ماه میباشد. در این مطلب با کمک جدیدترین تحقیقات پزشکی دنیا شما را به طور کامل با عوارض جانبی، فواید، طرز استفاده اصولی، تاثیر بر وزن، درمان زود انزالی و همه نکات دیگر فلوکسیتین آشنا می کنیم. بهطور خلاصه، سه مشکل بهم وابسته وجود دارند: (۱) ارزشگذاری بیش از حد روی اندام و وزن، حیطههای دیگر زندگی را به حاشیه میراند و از این رو، خودارزیابی کاملاً به عملکرد فرد در یک حوزه از زندگی وابسته است، (۲) حوزه کنترل اندام و وزن، حوزهای است که در آن موفقیت فرّار است، پس عزتنفس را تضعیف میکند و (۳) ارزشگذاری بیش از حد منجر به رفتاری میشود که سالم نیست و خود در تداوم اختلال مؤثر است. تصحیح افکار نادرست درباره اندام و وزن، کمک زیادی به درمان پرخوری عصبی میکند. چه کار دیگری به برطرف شدن این میل کمک میکند؟

چرا فلوکستین باید صبح مصرف شود

عوارض فلوکستین شامل چه چیزهایی است؟ همچنین این تداخلات شامل تغییرات سریع در ضربان قلب و فشار خون و گیجی می شوند. در نوزادانی که در اواخر بارداری در معرض SSRI قرار دارند ، ممکن است خطر فشار خون پایدار ریوی نوزاد افزایش یابد. مشارکت در فعالیتهایی مثل شنا، که مستلزم در معرض قراردادن بدن میشوند، مفید هستند. در مدت درمان بااین دارو حساسیت بدن شما به نور بیشتر خواهد شد لذا از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خودداری نمایید و از کرم های ضدآفتاب و عینک آفتابی استفاده کنید. فلوکستین غالباً برای درمان اختلال افسردگی اساسی(MDD)، اختلال وسواسی-جبری (OCD)، اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)، پرخوری عصبی، اختلال هراس (Pa ic)، اختلال ناخوشی قبل از قاعدگی (PMDD) و تریکوتیلومانیا استفاده میشود. اثربخشی فلوکستین در درمان اختلال هراس در دو کارآزمایی بالینی نشان داده شد. این قرص از دسته قرص های ضد افسردگی است که دایره وسیعی از اختلالات شخصیتی را نیز در بر می گیرد. متاآنالیز در سال 2012 با استفاده از سطح فردی از داده های خاص فلوکستین برای درمان افسردگی که نتیجه آن از نظر آماری و از نظر بالینی به دست آمد ، صرف نظر از شدت افسردگی پایه مشاهده شد ، و هیچ تأثیر معنی داری بر شدت پایه بر اثربخشی مشاهده نشد.

ساعات مصرف قرص فلوکستین

خودکشی برای افراد مسن تر از ۲۴ کمی کاهش یافته بود و از نظر آماری در گروه ۶۵ و بالاتر بهطور معنی داری پایینتر بود. تحقیقات نشان میدهد دارو درمانی بالاخص داروهای ضد افسردگی مانند فلوکستین در کاهش پرخوری عصبی (پر اشتهایی عصبی یا بولیمیا) موثر عمل میکنند و تا حدود ۲۲ درصد پرخوری عصبی (پر اشتهایی عصبی یا بولیمیا) را کاهش میدهند. این دارو برای درمان مشکلات ذهنی یا خلق و خو مانند افسردگی، استفاده میشود. مصرف این دارو تا میزان ۱۵۰۰ میلیگرم معمولاً با توکسیسیته خفیفی همراه است مگر آنکه فرد، بیماری زمینه ای مغزی داشته باشد یا فلوکستین در ترکیب با سایر داروها مورد سوءمصرف قرار گرفته باشد که در این حالت ممکن است منجر به ایجاد تشنج، اختلالات شدید قلبی و حتی مرگ گردد. اگرچه برخورد کردن با افکار نادرست درباره ارزشگذاری بیش از حد روی اندام و وزن به تدریج میزان آن را کم خواهد کرد، اما در عین حال تشویق بیمار برای بالا بردن تعداد و اهمیت حوزههای دیگر برای خودارزیابی نیز ابزار بسیار موثری در درمان پرخوری عصبی میباشد. حیطه اثر این دارو بسیار گستردهتر از موارد ذکر شدهاست و تنها پس از مصرف منظم دارو، اثرات مطلوب آن نمایان میشود.

به طور منظم به پزشکتان مراجعه کنید تا بهبودتان را زیرنظر داشته باشد. به این ترتیب حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کرده و پزشک بر اساس نتیجه ی آزمایشات شما قند خون را بررسی کند. این هشدار بر اساس تجزیه و تحلیل آماری انجام شده توسط دو گروه مستقل از متخصصان FDA است که افزایش ۲ برابری ایده خودکشی و رفتار در کودکان و نوجوانان، و افزایش ۱٫۵ برابری خودکشی را در گروه سنی ۱۸ تا ۱۸ سال نشان دادهاند. در یک مطالعه مروری در سال 2011 ، هفت کارآزمایی مورد بحث قرار گرفت که فلوکستین را با یک دارونما در معالجه پرخوری عصبی مقایسه کرد ، که شش مورد از نظر آماری کاهش معنی داری در علائم مانند استفراغ و خوردن زیاد داشتند. FDA. 2014. A chived f om he o igi al (PDF) o 4 Ma ch 2016. Re ieved 5 Ap il 2016. ↑ Aig e M, T easu e J, Kaye W, Kaspe S (Sep embe 2011). “Wo ld Fede a io of Socie ies of Biological Psychia y (WFSBP) guideli es fo he pha macological ea me of ea i g diso de s” (PDF). ISSN 1814-1412. PMID 21961502. A chived f om he o igi al (PDF) o 1 Augus 2014. ↑ “P ozac Label” (PDF).

21 ژوئن 2015 …

FDA. 2014. A chived f om he o igi al (PDF) o 4 Ma ch 2016. Re ieved 5 Ap il 2016. ↑ Gelle DA, Ma ch J (Ja ua y 2012). “P ac ice pa ame e fo he assessme a d ea me of child e a d adolesce s wi h obsessive-compulsive diso de “. A chived f om he o igi al o 8 Decembe 2015. Re ieved 2 Decembe 2015. ↑ شادلویی, فلورا (1994-12-10). “همراه کردن شناخت درمانی و دارودرمانی نگرشی نو در درمان نگهدارنده افسردگی”. 21 ژوئن 2015 … مصرف دارو در شیردهی توصیه نمی شود. فلوکستین نباید در کودکان زیر ۷ سال مصرف شود. شواهد آزمایشی وجود دارد که نشان می دهد ممکن است خطر خودکشی در افراد بالای 65 سال کاهش یابد. هشدار به دیابتیها: فلوکستین میتواند موجب کاهش قند خون شود. در سال ۲۰۰۷، FDA به همه داروهای ضد افسردگی نیاز داشت که یک هشدار جعبه سیاه تهیه کنند و بیان کنند که داروهای ضد افسردگی ممکن است خطر خودکشی را در افراد جوانتر از ۲۵ سال افزایش دهد.

قرص فلوکستین ۱۰

هشدار به مبتلایان اختلالات لختگی خون: فلوکستین موجب خونریزی آسان میشود. قرص فلوکستین کم عارضه و پرطرفدارترین در داروهای ضدافسردگی می باشد، داروهای ضدافسردگی برای درمان طیف گسترده ای از بیماری ها از قبیل افسردگی و سایر بیماری ها و اختلالات روانی و خلقی مورد استفاده قرار می گیرند. ۵- هر زمان شدیداً میل به پرخوری در شما ایجاد شد، از خود بپرسید آیا بهخاطر تنش زیادی که دارد دچار میل پرخوری نشده است؟ در صورت قطع ناگهانی مصرف این داروها ممکن است علاوه بر بازگشت علائم افسردگی، فرد دچار مشکلات و عوارض جدیتری چون خودکشی، سندرم قطع دارو و… قبل از مصرف فلوکستین سوابق پزشکی خود از جمله سابقهی شخصی یا خانوادگی ابتلا به افسردگی شیدایی یا اختلال دو قطبی و مانیک، سابقهی شخصی یا خانوادگی اقدام به خودکشی، مشکلات کبدی، دیابت، کمبود سدیم در خون (که ممکن است با مصرف قرصهای ادرار آور و قرصهای آب تشدید شود)، کمآبی بدن، تشنج، زخم معده و روده و سابقهی شخصی یا خانوادگی آب سیاه (گلوکوم زاویه بسته) را دارید موضوع را با پزشک خود یا دکتر داروخانه در میان بگذارید.

این تحلیل توسط دونالد کلین مورد انتقاد قرار گرفت و خاطرنشان کرد که خودکشی، یعنی یک ایده خودکشی و رفتار، لزوماً نشانگر جانشین خوبی برای خودکشی کامل نیست و هنوز هم ممکن است که داروهای ضد افسردگی ضمن افزایش خودکشی، از خودکشی جلوگیری کنند. اگر یک رویداد خاص، به نظر نقش مهمی در پیشرفت مشکل خوردن بازی کرده باشد؛ باید به بیمار کمک کرد از نقطهنظر کنونی آن رویداد را مجدداً ارزیابی کند. آنها در صورت عدم آشنایی با نوع اختلال، با اعمالی مانند انتقادهای شدید از خوردن یا ظاهر بیمار، هرگونه تغییر را دشوار میسازند. مصرف همزمان نئوتادین و اریترومایسین، آزیترومایسین، کتوکونازول، فلوکستین، سایمتیدین ممکن است سطح پلاسمایی دس لوراتادین را بدون تغییر در اثرات بالینی دارو، افزایش دهد. در صورتی که در زمان مصرف کپسول فلوکستین متوجه شدید که باردار هستید ، سریعا به پزشک مراجعه نمایید . به این ترتیب افرادی که قصد دارند از ابتلای خود به این بیماری مطمئن شوند بهتر است که به دکتر سلیمی مراجعه کرده و در صورت وجود بیماری برای درمان خود اقدام کنند. میزان مصرف قرص برای درمان اختلالات قبل از قاعدگی معمولا به صورت مصرف روزانه ۲۰ میلی گرم در طول چرخه قاعدگی و یا ۲۰ میلیگرم ۱۴ روز قبل از شروع قاعدگی می باشد .

و سایر SSRI از نظر بالینی ناچیز است.

این افراد ممکن است که در طول روز دفعات بسیار زیادی احساس تشنگی بکنند و مجبور شوند به همین دلیل میزان زیادی آب یا سایر نوشیدنی ها را مصرف کنند. بیماری که افسردگی دارد به دلیل بیماری خود حوصله ندارد، فکر نمیکند، ممکن است زیاد بخوابد و. به دلیل عوارض جانبی خطرناک این دارو بایستی این دارو تحت نظارت دقیق پزشکی مورد استفاده قرار گیرد. اختلال عملکرد جنسی ، از جمله از بین رفتن میل جنسی ، آنورگاسمی ، خشکی واژن و اختلال نعوظ ، از عوارض جانبی است که معمولاً در درمان با فلوکستین و سایر SSRI ها دیده می شود. یک متاآنالیز منتشر شده توسط Ki sch در سال 2008 نشان می دهد ، در افرادی که علائم خفیف یا متوسط دارند ، اثر بخشی فلوکستین و سایر SSRI از نظر بالینی ناچیز است. انجمن روانپزشکی آمریکا داروی ضدافسردگی را در بین گزینه های اول خود برای درمان افسردگی لحاظ کرده است، به ویژه هنگامی که سابقه پاسخ مناسب قبلی به داروهای ضد افسردگی ، وجود علائم متوسط تا شدید ، خواب قابل توجه یا اختلالات اشتها ،بیقراری و پیشبینی نیاز به درمان نگهدارنده وجود دارد. با بررسی اثر مقایسه ای 21 داروی ضد افسردگی ، مشخص شد که فلوکستین برای درمان افسردگی مؤثر است ، اما SSRI های دیگر مؤثرتر بودند.

برخی مکمل های غذایی به عنوان درمانی برای اختلال هراس مورد مطالعه قرار گرفته است، اما برای درک خطرات و فواید آن تحقیقات بیشتری لازم است. آکادمی روانپزشکی کودکان و نوجوانان آمریکا اظهار داشت که از SSRI ها ، از جمله فلوکستین ، باید به عنوان درمان خط اول در کودکان در همراهی با درمان شناختی-رفتاری (CBT) ، برای درمان OCD متوسط تا شدید استفاده شود. NICE درمان ضد افسردگی با SSRI را بهمراه مداخلات روانشناختی به عنوان درمان خط دوم برای افسردگی خفیف کوتاه مدت ، و به عنوان یک درمان خط اول برای افسردگی شدید و متوسط و همچنین افسردگی خفیف که مکرر یا طولانی مدت است توصیه می کند. متاآنالیز در سال 2009 توسط Fou ie که داده های سطح بیمار را از شش کارآزمایی پاروکستین SSRI و imip ami e ضد افسردگی غیر SSRI مورد ارزیابی قرار داده است ، بیشتر به عنوان شواهدی ذکر شده است که ضد افسردگی ها دارای حداقل کارآیی در افسردگی خفیف تا متوسط هستند.

افرادی که ماهی نمیخورند و میخواهند میزان امگا ۳ خود را افزایش دهند میتوانند آن را به عنوان مکمل مصرف کنند. از فلوکستین با نام تجاری پروزاک (P ozac) با عنوان «داروی قرن» و «یک کشف مهم در درمان افسردگی» یاد و ستایش میشود. نام دیگر فلوکستین (https://lotic.ir/فلوکستین) پروزاک است. به ندرت سبب بیماری جدی به نام سندرم سروتونین میشود. فلوکستین با نام های تجاری پروزاک (Prozac) و سارفم (Sarafem) نیز شناخته می شود. داروی پروزاک ® ( کپسول فلوکستین) از دسته داروهای ضد افسردگی و مهار کننده بازجذب انتخابی سروتونین است. همه آنچه که باید در مورد فلوکستین (پروزاک) بدانید – جایروس . اگر این دارو تحت نظر پزشک مصرف نشود باعث عوارض جبران ناپذیری می شود که در ادامه آنها را ذکر کرده ایم. افرادی که قرص فلوکستین مصرف میکنند، وقتی میبینند در اثر مصرف این قرص اضطرابشان کم شده و دیگر کمتر در حال و هوای افسردگی هستند، مصرف این قرص را ادامه میدهند و تصور میکنند که این مسئله عوارضی ندارد.

فلوکستین چیست

در صورت استفاده از داروهای دیگری که باعث افزایش سروتونین می شوند، خطر سندرم سمیت سروتونین افزایش می یابد. افزایش سروتونین به درمان علائم افسردگی، اختلال وسواس اجباری، پرخوری عصبی و حملات هراس کمک میکند و یا بهتر است بگوییم از علائم آن ها می کاهد. در این مقاله به بررسی قرصهای ضدافسردگی مختلف میپردازیم و همچنین عوارض جانبی هر کدام از آنها را به طور مختصر توضیح میدهیم. در صورت استفاده از سایر داروهایی که باعث خواب آلودگی می شوند از جمله آنتی هیستامین ها (مانند ستریزین، دیفن هیدرامین)، داروهای خواب یا اضطراب (مانند آلپرازولام، دیازپام، زولپیدم)، داروهای شل کننده عضلات و داروهای مسکن مانند کدئین موضوع را به پزشک خود اطلاع دهید. داروهای گروه بازدارندههای بازجذب سروتونین (SSRI) مانند فلوکستین هرگز نباید همزمان با داروهای از گروه بازدارندههای مونوآمین اکسیداز (MAOI) مصرف شوند؛ چرا که این دو گروه دارو با هم تداخل دارویی دارند و مصرف همزمان آنها منجر به مسمومیت دارویی و ابتلا به سندروم سروتونین میشود و حتی میتواند منجر به مرگ شود.

مطالب بیمنبع را میتوان به چالش کشید و حذف کرد.

البته مکانیسم عمل آن به طور کاملا مشخص نیست، اما برخی این فرضیه را مطرح کرده اند که با فعالیت سروتونین در مغز نیز مرتبط است. بیمار باید درک کند که چککردن بدن، راه مؤثری برای ارزیابی اندام و وزن نیست، زیرا اطلاعات جانبدارانه و غیرقابل اطمینانی در اختیارشان میگذارد. طیف وسیعی از مداخلات روانشناختی و روانی در افسردگی پس از زایمان وجود دارد که از آن جمله می توان به روش شناختی رفتاری درمانی (CBT) و روان درمانی بین فردی (IPT) اشاره کرد. مطالب بیمنبع را میتوان به چالش کشید و حذف کرد. اهمیت نسبی این حیطهها را میتوان بهصورت بصری روی نمودار دایرهای نشان داد که در مورد اغلب بیماران، بخش بزرگی از نمودار به اندام و وزن و کنترل خوردن اختصاص دارد. فلوكستين غير از كاربرد اصلي يعني درمان افسردگي و اضطراب، در درمان برخي ديگر از اختلالات از جمله برخي اختلالات خوردن (پراشتهايي عصبي)، سندروم پيش از قاعدگي، حملات ترس (حملات غيرقابل پيشبيني و ناگهاني ترس و نگراني شديد)، درمان مشكلات جنسي، اختلالات خواب و برخي ديگر از اختلالات نيز كاربرد داشته و براساس بررسي و نظر پزشك تجويز ميشود. البته توجه داشته باشید که عوارض جانبی مصرف قرص بسیار زودتر بروز کرده و ممکن است حتی یک ساعت بعد از مصرف اولین قرص فلوکستین ،عوارض جانبی مانند خواب آلودگی را تجربه کنید.

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

تماس با ما