ژنرال آمریکایی: روسیه و چین هر روز به ماهواره های آمریکا حمله می کنند

[ad_1]

به گفته یکی از ژنرال‌های نیروی فضایی، ماهواره‌های ایالات متحده در معرض حملات دائمی قرار دارند و چین می‌تواند تا پایان دهه بزرگترین قدرت فضایی باشد.

ژنرال دیوید تامپسون، معاون اول رئیس عملیات فضایی به واشنگتن پست گفت:

این تهدید هر روز در حال افزایش است و این در واقع تکامل فعالیتی است که برای مدت طولانی در جریان بوده است. اکنون در نقطه ای هستیم که راه های زیادی برای تهدید سیستم فضایی داریم.

ایالات متحده

ژنرال آمریکایی همچنین گفت: این کشور همچنین باید با حملات برگشت پذیر به ماهواره هایی که آسیب جدی وارد نمی کنند و به طور روزانه از طریق دستگاه های غیر جنبشی مانند لیزر، مسدود کننده های فرکانس رادیویی و حملات سایبری انجام می شوند، مقابله کند.

این خبر در حالی منتشر می شود که کارشناسان در سراسر جهان با استفاده از سلاح های جنبشی علیه ماهواره ها مخالف هستند، زیرا استفاده از آنها می تواند زباله های فضایی را در سراسر سیاره افزایش دهد و در بدترین حالت، انسان ها را روی زمین به دام بیندازد.

چین در حال حاضر در حال ساخت نسخه ای از سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) و صدها ماهواره اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی است. گفته می شود کشورهای آسیایی دوبرابر تعداد پرتاب های آمریکا را دارند.

تامسون گفت: “چینی ها واقعاً از روس ها دورتر هستند.” آنها سیستم عامل را با سرعتی باورنکردنی کار می کنند. با این حال وی افزود:

ما هنوز بهترین در جهان هستیم، اما به وضوح و به سرعت از نظر قابلیت ها در حال پیشرفت هستیم. اگر نتوانیم خود را وفق دهیم، ایالات متحده باید تا پایان این دهه نگران باشد.

بر اساس گزارش های منتشر شده، به نظر می رسد دولت با حزب کمونیست چین برای تعیین استانداردهای بین المللی برای دنیای مجازی همکاری می کند، اما پکن به اتهامات وی پاسخی نداده است.

آژانس فضایی فدرال روسیه (روسکاسموس) و آژانس فضایی ملی چین هنوز به این گزارش و ژنرال های آمریکایی پاسخی نداده اند.

[ad_2]

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما