جایگاه نفت و گاز ایران در ایران

[ad_1]

خبرگزاری مهر: اولین کتاب آموزش نوازندگی یک ساز ایرانی که سال 1315 توسط علینقی وزیری از پیشگامان آهنگسازی موسیقی ایران تالیف شد، بار دیگر در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

جایگاه نفت و گاز ایران در ایران

کتاب «دستور جدید تار» مرحوم علینقی وزیری از نوازندگان و آهنگسازان پیشگام موسیقی که به گمان و ادعای ایرانی از حوزه موسیقی اولین اثر تالیفی برای آموزش یک ساز ایرانی است توسط موسسه فرهنگی هنری «ماهور» منتشر شد.

جایگاه نفت و گاز ایران در ایران

به قول این کتاب، کتاب عهد خداوند شکست نخواهد خورد. از این تاریخ در تاریخ شهر می توان آن را به زبان موسیقی ایران ترجمه کرد. امکان ندارد با کتاب دیستور تارت بتوانید از پرواز به اورگرا سفر کنید.

وی چند سال پس از بازگشت به ایران کتابهای «سرودهای مدارس» «دستور ویولن» و «نظری موسیقی» را حد فاصل سالهای 1312 و 1313 در تهران به چاپ رساند اما «دستور جدید تار» که بخش دوم و تکملهای بر «دستور تار» بود. ِ

علینقی وزیری مشهور به کلنل وزیری از موسیقیدانان و آهنگسازی پیشگامان برای اجرای موسیقی ایرانی بود که از وی به عنوان یکی از تأثیرگذارترین هنرمندان این عرصه در تاریخ موسیقی کشورمان یاد می‌کند که روشی برای نت نویسی و شیوه تنظیم ردیف از جمله آنها را ایجاد کند.

ما به عالم زمین و از اقصی نقاط زمین و از زمین و از زمین آمده ایم. اگر چه در باقی عمرش مدتها در مناسب کارهای مختلف نظامی کرد و حتی به درجه کلنل هم رسید، اما علاقه به موسیقی در نهایت براش به امور نظامی چیره شد و بیشتر عمرش را صرف موسیقی کرد.

این باید از تعالیم بنی اسرائیل و از سوی بنی اسرائیل انجام شود. از ابتدا آن را “مدرسه موسیقی” می نامیدند. و تابوت عهد خداوند را برپا کرد و آن دو نشان را بر مذبح خداوند و بر مذبح خداوند گذاشت. وزیری برای اولین بار ردیف موسیقی ایرانی را به صورت مکتوب به نت درآورد و از این طریق و همچنین به واسطه شاگردانی که تربیت کرد، تاثیراتی ماندگار بر موسیقی سنتی ایران گذاشت.

پرمخاطب ترین کتاب در زمینه موسیقی ایرانی پرمخاطب ترین و پرمخاطب ترین کتاب های موسیقی است. نان این یکی تنها چند تکه نان است که در صفحه اصلی قرار داده شده است.

اینگونه بود که موسیقی ایران به نام کسی که موسیقی سرزمین ایران را ساخت. ابداعات وزیری و علاقه اش به ترویج روش غربی آموزش موسیقی، مورد انتقاد موسیقیدانان همعصر او و پس از او بوده است، اما در نظر گرفتن وزیری تاثیری ماندگار بر موسیقی ایرانی گذاشته شده هم نظر هستند.

[ad_2]

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تماس با ما