5 چیز بدون درد برای مراقبت از زمین

[ad_1]

سیاره زمین در حال حاضر تنها خانه ای است که ما در کل جهان می شناسیم و واضح است که مراقبت از آن می تواند مراقب سلامت خود ما باشد. زمین مطمئناً در زندگی روزمره خود تعادل ایجاد می کند و متعاقباً تعادل را در کارهای روزانه خود ایجاد می کند. زمین از سه قسمت هیدروسفر ، لیتوسفر و جو تشکیل شده است.

از ابتدای شکل گیری زمین تا به امروز ، این سه قسمت توانسته اند شرایط وجود حیات بر روی زمین را ایجاد کرده و یک زیست کره یا بیوسفر ایجاد کنند. مراقبت از زمین به دلیل ایجاد ثبات در تمام جنبه های فیزیکی و بیولوژیکی زمین است. برنامه هایی برای تثبیت هیدروسفر ، لیتوسفر و جو ضروری است تا بتوان زمین را به عنوان یک بیوسفر پایدار حفظ کرد. علاوه بر اجرای برنامه در سطح جهانی ، می توان گام های کوچکی در سطح فردی برداشت تا در نهایت به اهداف نهایی پایداری و مراقبت از زمین برسیم. در این مقاله ، ما پنج راه آسان برای محافظت از خانه مجرد خود را مورد بحث قرار می دهیم.

کمتر بخرید

نیازی به دانستن نحوه تعمیر و بازیابی ابزارها و تجهیزات خود ندارید. در سرتاسر جهان افرادی هستند که اقلام غیرقابل تعمیر را جمع آوری می کنند تا بتوانند از اجزای سالم داخل آن برای تعمیر سایر اقلام استفاده کنند. این تعمیرگاه ها به دلیل همه گیری کوئید -19 تعطیل شده اند ، اما برخی هنوز به صورت مجازی کار می کنند و شما می توانید ابزارهای بی فایده را به قطعات ارزشمندی برای تعمیر سایر اقلام تبدیل کنید. همچنین می توانید تجهیزات را برای تعمیر جزئی به جای عدم خرید مجدد ، در اختیار متخصصان قرار دهید.

انرژی خانگی

اگر با وجود سیستم خنک کننده خانه هنوز احساس گرما می کنید ، به پنجره ها نگاه کنید. می توانید ترک ها و گوشه های باز درها و پنجره ها را با چسب آکواریوم یا چسب عایق بپوشانید تا از خروج هوای سرد در داخل خانه جلوگیری شود. همچنین می توانید با نصب کرکره بر روی پنجره ها ، گرمای ورودی به خانه خود را تا 80 درصد کاهش دهید.

در زمستان نیز می توانید با پوشاندن دریچه های AC با یک ابزار مناسب از هوای گرم جلوگیری کنید. همچنین با پوشیدن لباس گرم در خانه ذخیره برق و گاز را کاهش می دهد و سطح گرمایش را کاهش می دهد و به کاهش تولید آلودگی های محیطی کمک می کند.

هلیتی آب

مطالعه ای در سال 2017 نشان داد که 26 نوع مختلف دارو در آب آشامیدنی ایالات متحده وجود دارد. سعی کنید دارو را در حمام یا سینک ظرفشویی قرار ندهید و راهی بهتر و مطمئن تر برای دفع آن پیدا کنید. می توانید داروهای اضافی به داروخانه بدهید تا دوباره مورد استفاده قرار گیرد. بسته بندی برخی از داروها روش دفع را نشان می دهد. قبل از هر کاری دستورالعمل ها را بخوانید. در صورت عدم وجود دستورالعمل ، می توانید آن را با موادی مانند خاک ، قهوه و چای یا کود حیوانی مخلوط کرده و در کیسه زباله قرار دهید.

از پلاستیک استفاده نکنید

همه پلاستیک های مورد استفاده برای بسته بندی مواد غذایی و مواد خوراکی شامل بیش از 10 میلیون تن پسماند دفن زباله در سال است. برای خرید میوه و سبزیجات می توانید از پلاستیک قبل یا سبد و کیسه های پارچه ای استفاده کنید. همچنین می توانید از زیپ برای بسته بندی مواد غذایی در خانه استفاده کنید ، که دوام بیشتری نسبت به کیسه فریزر دارد و می توان چندین بار از آن استفاده کرد.

می توانید این کار را روی چمن انجام دهید

باران و طوفان هایی که شروع می شود روغن موتور ، زباله و میکروب ها را وارد چرخه آب می کند که می تواند سلامت آب را به خطر بیندازد. با ایجاد باغ و کاشت گیاهان و درختان در حیاط خود ، می توانید به چرخه آب کمک کرده و به طور طبیعی در خاک فیلتر کنید. ناودانها معمولاً به سمت آبراههایی که آسفالت یا سنگ هستند و در زمین نفوذ نمی کنند ، هدایت می شوند. می توانید ناودان را به مسیری که به باغ منتهی می شود هدایت کنید. با نصب مخزن جمع آوری آب و هدایت ناودان و استفاده از آن برای آبیاری باغ یا فضای دیگر می توانید آب باران را جمع آوری کنید.

در صورت امکان می توانید با دوختن سقف سبز از دوختن آب باران جلوگیری کنید. سقف سبز شامل لایه ای از گیاهان است که مانند اسفنج آب را جذب می کند. این لایه علاوه بر جلوگیری از هدر رفت آب باران ، می تواند از اتلاف انرژی و اختلالات محیطی نیز جلوگیری کند. همچنین چنین سقف هایی بیشتر از سقف های معمولی دوام می آورند و می توانند هزینه ساختمان را هر سال به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

البته برخی از این راه حل ها برای همه اقلیم ها مناسب نیست و باید از محیط بانان خواسته شود تا راه حل های پیچیده تری مانند بام سبز را اجرا کنند. با این حال ، اقدامات کوچکی مانند بازیافت داروهای اضافی و استفاده از کیسه های پارچه ای به جای پلاستیک می تواند به یک روال روزانه تبدیل شود و هر ساله بسیاری از زباله های غیر ضروری در سراسر جهان را کاهش می دهد.

[ad_2]

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما